عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1402
بازدید : 24011
نویسنده : سئوکار

پمپ کارواش تجاری چیست؟

واتر جت صنعتی تجهیزاتی پیشرفته و تخصصی است که در طیف گسترده ای از کارواش های محیطی و صنعتی در انواع عملیات شستشو نصب می شود. فناوری به کار رفته در این دستگاه موثر و مستحکم برای از بین بردن آلودگی های محیطی و بهترین، کارآمد و مقرون به صرفه ترین تجهیزات آن را به عمده فروشی ترین و محبوب ترین در صنعت کارواش تبدیل کرده است.

ماشین لباسشویی ها معمولا در مدل ها و برندهای مختلفی تولید می شوند که از جمله آنها می توان به برندهای معروف و معتبری مانند برتولینی، میشلین، پمپاک، اینترپمپ و بوش اشاره کرد. تنوع مدل های ساخت و طراحی این محصول باعث شده است تا کاربران شک و تردید بتوانند محصولی با کیفیت و درجه یک خریداری کنند. به طور واضح، مدل های متعدد پمپ کارواش با ویژگی های کاربردی، کاربران در صنایع مختلف را قادر ساخته اند تا با توجه به نیاز و مواد سطوح و تجهیزات خود، انتخاب درست و مناسبی داشته باشند.

پمپ کارواش چگونه کار می کند؟

عملکرد پمپ کارواش به این صورت است که مانند یک ماشین لباسشویی بسیار قدرتمند با پاشیدن آب پرفشار بر روی آلاینده های سطحی و تجهیزاتی، آنها را عمل کرده و آنها را جدا می کند و در نهایت باعث پاکسازی و بهبود کیفیت می شود. قدرت پاک کنندگی و توانایی تجهیزات در حذف انواع آلودگی ها نه تنها باعث بهبود سلامت محیط، طول عمر تجهیزات و تجهیزات می شود، بلکه سطح سلامت پرسنل و افراد در محیط را تضمین می کند. گفته می شود که قدرت پاک کنندگی آن بسیار بالاتر از بسیاری از شوینده های دیگر است. زیرا این دستگاه باعث افزایش فشار آب از آلودگی و کثیفی می شود

آشنایی با قطعات پمپ کارواش

بدون شک پمپ کارواش صنعتی دارای اجزا و امکاناتی مشابه سایز دستگاه می باشد که به کمک آن در مکان های مختلف کارهای نظافتی را انجام می دهد. اگر بخواهیم روی این ویژگی ها تمرکز کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

 

سرسیلندر

دریچه ها

واشر و اورینگ

صاف

بافته شدن

ظرف توپ

سرامیک

دسته میل لنگ

درختچه های آبیاری متوسط

فلز مس

آ… ..

از پمپ های کارواش صنعتی استفاده کنید

علاوه بر مصارف صنعتی، برای شستشوی خانگی نیز استفاده می شود. به طور کلی مواردی که برای تمیز کردن این دستگاه استفاده می شود عبارتند از:

کارواش

کف سالن ها

راهروها

تجهیزات شستشو

نظافت تاسیسات تجاری

نظافت سطوح و تجهیزات صنایعی مانند: صنایع پتروشیمی، روغن سرامیک، لوله سازی و ....

 

ماخذ مقاله:  https://abniro.com/car-wash-pump/پمپ-کارواش/


تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402
بازدید : 571
نویسنده : سئوکار

کتلت یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانید آن را با فراهم کردن مواد اولیه، در مدت نیم ساعت بپزید و میل نمایید. طرز تهیه کتلت را به صورت‌های مختلف اعم از کتلت ساده، شیرازی، فرانسوی و … در ادامه بیان می‌کنیم که می‌تواند وعده غذایی برای سحر و افطار نیز درنظر گرفته شود.

 

طرز تهیه کتلت ساده
کتلت را می‌توان از آن دست غذاهایی طبقه‌بندی کرد که علاوه بر اینکه در زائقه اکثر افراد وجود دارد، می‌توان آن را در هر وعده غذایی میل کرد. چه به عنوان ناهار، چه عصرانه یا چه شام. این غذای سنتی در ایران معمولا با گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود که در ادامه با ما باشید تا به طرز تهیه کتلب ساده بپردازیم:

ماده اولیه مقدار موردنیاز
گوشت چرخ کرده به میزان 250 گرم
تخم مرغ 1 عدد بزرگ
نمک و فلفل به مقدار موردنیاز
پیاز کوچک 1 عدد
آرد سوخاری به میزان موردنیاز (3/4 لیوان مناسب است)
سیب زمینی 2 عدد متوسط
زردچوبه به مقدار موردنیاز
روغن مایع به میزان موردنیاز
دستور غذایی که بیان شده و طرز تهیه کتلت ساده در قسمت زیر را می‌توانید برای 3 نفر درنظر داشته باشید. شما می‌توانید برای تعداد افراد بیشتر، مقدار مواد اولیه را بالاتر در نظر بگیرید.

ابتدا سیب زمینی‌ها را برای آب پز کردن در آب داغ بریزید. سپس بایستی آنها را بیرون آورده و پوست بکنید. حال آنها را به حالت آب‌پز آماده در قاب گذاشته و با رنده در حالت ریز آن را رنده کنید.
حال که سیب‌زمینی را آماده کردید، آن را به همراه ترکیبات دیگری از جمله تخم مرغ، پیاز آب گرفته شده، گوشت چرخ کرده، آرد سوخاری به مقدار 1 قاشق و نیز به مقدار موردنیاز نمک و فلفل با هم مخلوط نمایید.
محتوای مخلوط شده را خوب بهم بزنید. با دست خود آن را ورز دهید و به حالت آماده در بیاورید.
حال نوبت آن است که کتلت‌های آماده شده را در آرد سوخاری بگذارید. بعد از اینکه این کار انجام دادید، کتلت‌ها آماده هستند تا آنها را داخل روغن داغ نمایید.
حال بعد از سرخ کردن کتلت‌ها، در ادامه طرز تهیه کتلت ساده، کافیست آنها را روی کاغذ روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافه همراه آن از طریق کاغذ گرفته شود.
غذا تقریبا آماده است. حال بایستی آن را در ظرف گذاشته و آن را برای خود یا میهمان تزئین کنید و میل نمایید.

 

طرز تهیه کتلت سیب زمینی
یکی از مواد اولیه دیگری که می‌توانید به کمک آن برای تهیه کتلت اقدام کنید بجز گوشت چرخ کرده، سیب زمینی است که برای این مورد می‌توانید طرز تهیه زیر را در نظر داشته باشید.

ماده اولیه مقدار موردنیاز
سیب زمینی به تعداد 3 عدد
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
نخود سبز 1/3 پیمانه
پودر سوخاری 1/3 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
نمک، زردچوبه، فلفل، زعفران به میزان موردنیاز
با تهیه مواد بالا می‌توانید از دستورالعمل زیر برای تهیه کتلت سیب زمینی استفاده کنید:

ابتدا لازم است تا پیاز و فلفل دلمه‌ای را ریز و خرد کنید.
حال نخود فرنگی را با موادی همچون آب، مقداری نمک و نیز روغن سرخ کنید. سعی کنید در زمان پختن این ماده، آن را له نکنید.
مقدری روغن روی تابه ریخته و آن را حرارت دهید. حال بایستی پیاز را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا به رنگ طلایی در بیاید.
حال بایستی فلفل دلمه‌ای را به تابه اضافه کنید. سپس آن را یکبار دیگر همراه با پیاز تفت دهید. حال علاوه بر این موارد، نخود پخته شده را هم به محتوای ظرف اضافه نمایید.
حال بایستی حرارت را کم کنید. بگذارید تا کمی مواد داخل تابه خنک شود.
نوبت به سیب‌زمینی‌ها است که باید آنها را با آب و نمک بپزید. حال لازم است تا سیب زمینی‌های پخته شده را پوست گرفته و با گوشتکوب خوب آنها را له نمایید.
این محتوا را بایستی با موادی همچون نخود فرنگی و نیز فلفل دلمه‌ای، تخم مرغ و نیز پودر سوخاری و همچنین نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط نمایید. این مخلوط بایستی به حالت یک مایه یکدست ایجاد شود.
روغن را روی تابه ریخته و بگذارید تا داغ شود.
مایه کتلت را ابتدا به حالت گرد در آورده و سپس فرم دهید. آن را روی تابه گذاشته و سرخ کنید.
بعد از اینکه پخته شد، برای گرفتن روغن آن می‌توانید از دستمال یا کاغذ روغن گیر استفاده کنید.
کتلت را به همراه سبزیجات سرو نموده و میل کنید.

 

طرز تهیه کتلت سیب زمینی خام
کتلت سیب زمینی خام یکی از سریع‌ترین غذاهای پرطرفدار در ایران است که می‌توانید آن را ظرف مدت 30 دقیقه تهیه کرده و مصرف کنید. اگر عجله دارید، می‌توانید از این دستورالعمل برای تهیه کتلت استفاده کنید. مواد موردنیاز برای تهیه این نوع کتلت عبارت است از:

ماده اولیه مقدار موردنیاز
سیب زمینی 4 عدد متوسط
جعفری و گشنیز 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد بزرگ
تخم مرغ 3 عدد
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه و روغن به میزان موردنیاز
نمک و فلفل سیاه به میزان موردنیاز
از این مواد می‌توانید برای 4 نفر استفاده کنید. مراحل تهیه این نوع کتلت عبارت است از:

ابتدا برای آماده کردن سیب زمینی خام، آن را پوست بگیرید، کامل بشورید و نیز رنده کنید. حال آب سیب زمینی را به صورت کامل بگیرید.
حال نوبت به پیاز می‌رسد که بایستی حساب آن را برسید. برای این کار پیاز را پوست بکنید، بشویید و به صورت ریز آن را رنده کنید. حال آب پیاز را مانند سیب زمینی به صورت کامل بگیرید.
سپس یک کاسه را آماده کرده، سپس در آن سیب زمینی رنده شده را اضافه کنید. نوبت به اضافه کردن تخم‌ مرغ‌ها است که برای این کار بهتر است یک مرحله را قبل از اضافه کردن آن به کاسه انجام دهید. برای اطمینان از اینکه سالم هستند، آنها را شکسته و در یک کاسه بریزید. محتوا را خوب بهم زده و مقادیری از فلفل سیاه، نمک، زعفران، زردچوبه را اضافه کنید.
در مرحله بعدی بایستی محتوای کاسه را هم بزنید. سپس سیب‌زمینی‌ها و پیازهایی که آماده کردیم را اضافه نموده و موادی همچون گشنیز و جعفری را به آن اضافه کنید که طعم بهتری بگیرد.
یک تابه دیگر را روی حرارت قرار داده و داخل آن روغن بریزید. مقداری صبر کنید و سپس مخلوط آماده شده در قسمت قبل را به آن اضافه نمایید. شما می‌توانید کتلت را در حالت‌های مختلف بپزید. چه اینکه آن را به صورت کامل روی تابه بریزید و یا آنکه آن را به اشکال مختلف در آورده و به تابه اضافه کنید.
در هنگام پخت آن را زیر و رو کنید تا دو طرف کاملا پخته شود.
کتلت سیب زمینی شما تقریبا آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.


طرز تهیه کتلت گوشت
یکی از بهترین کتلت‌هایی که می‌توانید برای ناهار در نظر داشته باشید، کتلت گوشت است که می‌تواند بسیار مقوی بوده و انرژی خوبی برای شما فراهم کند. برای تهیه این نوع کتلت می‌توانید از جدول مواد غذایی زیر و نیز دستور پخت پایین استفاده کنید:جوان ایرانی (irjavan.com)

ماده اولیه مقدار موردنیاز
گوشت چرخ کرده 250 گرم
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 1 عدد اختیاری
آرد سوخاری 1-2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان موردنیاز
سیب زمینی 4 عدد متوسط
ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را به صورت کامل بگیرید.
حال سیب‌زمینی‌ها را آبپز کرده و بگذارید تا سرد شود. در مرحله بعدی آنها را رنده کنید و پیاز را به آن اضافه نمایید.
حال می‌توانید مواد دیگر از جمله گوشت چرخ کرده، فلفل، تخم مرغ، زردچوبه و نمک را به مخلوط کاسه یعنی سیب‌زمینی و پیاز خود اضافه نمایید.
مواد را در این ترکیب به خوبی ورز داده و مخلوط کنید.
اگر حس کردید که مخلوط حاصل، کمی شل است و انسجام خوبی ندارد، می‌توانید کمی به آن آرد نخودچی اضافه کنید. (به میزان 1 قاشق آرد)
حال بایستی یک گلول از این ماده مخلوط کتلت گوشتی برداریم. ان را با دست خود شکل دهیم. این شکل می‌تواند هرچیزی باشد اما بهتر است به ضخامت آن به اندازه نیم بند انگشت توجه کنید تا به خوبی پخته شود.
حال که یک فرم را برای این کتلت ایجاد کردیم، بایستی به آن آرد سوخاری اضافه کنیم. بهتر است این کار را در هردو طرف انجام دهید.
آرد سوخاری ماده‌ای است که می‌تواند به صورت خشک و برشته در آمده و غذای شما را تردتر و خوشمزه‌تر کند.

به مرحله نهایی می‌رسیم. روی تابه روغن ریخته و کتلت‌ها را به آن اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید. حرارت را روی حالت ملایم گذاشته و صبر کنید تا خوب مغز پخت شود. به مدت 30 دقیقه تا 45 دقیقه زمان لازم است تا دو طرف کتلت‌ها خوب سرخ شود.
زمانی که خوب پخته شد، حالا می‌توانید آن را بسته به سلیقه‌ای که دارید، سرو کرده و آماده خوردن نمایید

 

طرز تهیه کتلت مرغ
از آنجایی که مرغ یکی از اصلی‌ترین غذاهایی است که در ایران به شمار می‌رود، حتما باید نسخه‌ای از آن را با کتلت بلد بود که می‌تواند با برتری‌های بیشتری همراه باشد. مثلا نسبت به گوش چرخ کرده ارزان‌تر است، سالم‌تر است، در دسترس‌تر است و … . برای تهیه کتلت مرغ می‌توانید از مواد اولیه زیر استفاده کنید که عبارتند از:

روش اول:
ماده اولیه مقدار موردنیاز
گوشت مرغ 500 گرم
سیر 2 حبه
پیاز 1 عدد
کره 20 گرم
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای رنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان موردنیاز
فلفل قرمز و روغن به میزان موردنیاز
دستورالعمل تهیه این نوع کتلت به شرح زیر می‌باشد:

ابتدا باید پیاز و سیر را آماده کنیم. برای این کار ابتدا هردوی آن را پوست بکنید و بشویید. حال آنها را رنده رنده کرده و درون خرد کن بیندازید تا خوب رنده شود. این دو ماده را به صورت میکس شده داخل خردکن بریزید که خروجی آن به صورت میکس تحویل گرفته شود.
از قسمت ران و سینه، تکه‌های مرغ را جدا کرده و چرخ کنید. شما می‌توانید آن را در غذاساز هم بزارید. این دو ناحیه از مرغ می‌تواند به خاطر چربی که دارد، حالت چسبناک خود را حفظ کند. سپس خروجی را داخل یک کاسه بزرگ بیندازید.
حال مخلوط مرحله اول یعنی پیاز و سیب‌ زمینی را به محتوای مرغ اضافه نموده و فلفل دلمه‌ای را باید به آن اضافه کنیم. برای این کار، به میزان 1/3 از هر فلفل دلمه‌ای که دارید، آن را خرد کنید تا به مقدار 2 قاشق غذاخوری تبدیل شود. حال اضافه کنید.
زعفران دم کرده را با موادی همچون فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه به محتوا اضافه نموده و مواد را به خوبی مخلوط نمایید. آن را ورز دهید تا کامل یکدست شود. حال می‌توانید این محتوا را برای نگهداری به صورت سلفون کشیده در یخچال نگهداری کنید (به مدت 1 ساعت).
ادامه این روش در انتهای روش دوم (چون مشترک است) بیان شده.

 

روش دوم:
ماده اولیه مقدار موردنیاز
گوشت مرغ 500 گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی 2 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و روغن به میزان موردنیاز
کره 20 گرم
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
نمک و فلفل سیاه به میزان موردنیاز
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 2 عدد
تخم مرغ 1 عدد
روش دومی که برای طرز تهیه کتلت مرغ وجود دارد، آن است که سیب زمینی و تخم مرغ را در کتلت به کار ببریم. در این حالت بایستی سیب زمینی را پوست کنده و ریز کنید. آب آن را گرفته و سپس به مایه مرغ که در قسمت قبل توضیح دادیم، اضافه نمایید.
تخم مرغ را در یک پیاله بشکنید و از سالم بودن آ اطمینان حاصل کنید. حال آن را به مایه اضافه کرده و هم می‌زنیم. موار را ورز داده و آن را در کاسه و در یخچال می‌گذاریم تا به مدت 1 ساعت استراحت کند.
در مرحله انتهایی روش اول و دوم، بایستی تابه‌ای را آماده کرده، آن را حرارت دهید و کره را به آن اضافه نمایید. کمی روغن نیز به آن اضافه کنید.
بعد از اینکه تابه داغ شد، محتوای کاسه کتلت را از یخچال بیرون می‌آوریم. آن را شکل داده و در تابه سرخ می‌کنیم. شما می‌توانید برای خوشرنگ کردن کتلت‌ها، آنها را در هنگام قرار دادن در تابه با زعفران اسپری رنگ دهید.
حال دستمال روغن گیر را آماده کرده و با سرخ شدن پشت و روی کتلت، آن را روی این دستمال‌ها می‌گذاریم. زمانی که روغن گرفته شد، کتلت مرغ ما آماده است.


طرز تهیه کتلت در فر
برای کسانی که قصد دارند تا غذای کتلت را در فر تهیه کنند، می‌توان در این قسمت یک دستورالعمل را پیشنهاد داد که مواد اولیه آن به شرح زیر می‌باشد:

ماده اولیه مقدار موردنیاز
سیب زمینی پخته و رنده شده 4 عدد متوسط
لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
آرد 1 پیمانه
آرد سوخاری 1 پیمانه
جعفری خرد شده 1 پیمانه
سینه مرغ به صورت چرخ شده 2 عدد
پیاز 2 عدد
ریحان خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
گشنیز خشک شده 2 قاشق چایخوری
برای ادامه دستورالعمل و طرز تهیه کتلت شیرازی داریم:

ابتدا بایستی فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد، برای مدتی روشن کنید تا آماده شود.
در این حین، حال سینه مرغ را در کنار مواد دیگری از جمله پیاز، جعفری، هل و … مخلوط کرده و در یک ظرف مناسب آنها را نگهدارید.
موادی همچون سیب زمینی رنده شده، آرد، تخم مرغ، گشنیز، ریحان، آبلیمو، نمک را به این مواد اضافه نموده و ورز دهید.
حال مواد را به خوبی مخلوط کنید، سپس به صورت گلوله آنها را درآورده و در یک سینی که آن را پیش از قرار دادن این گلوله‌ها، چرب کرده‌اید، مواد را قرار دهید.
حال وقت آن است تا سینی را در فر قرار دهید. با توجه به این درجه حرارت، سینی به مدت 30 دقیقه در آن قرار داده و منتظر باشید تا کتلت شما در فر خوب پخته شود.
حال آن را در آورده و آماده سرو کردن نمایید.

 

طرز تهیه کتلت شیرازی
از جمله غذاهای خوشمزه و دوست داشتنی که می‌توانید در سفر به شیراز در نظر داشته باشید، بایستی به کتلت شیرازی اشاره نمود که با نام کتلت بازاری هم شناخته می‌شود. این نوع کتلت هزینه بسیار کمی دارد، چراکه در آن از گوشت چرخ‌کرده یا مرغ استفاده نشده است. بنابراین شما می‌توانید مانند یک کوکو سیب زمینی از آن برای پذیرایی استفاده کنید.

ماده اولیه مقدار موردنیاز
سیب زمینی 3 عدد
پیاز 1 عدد متوسط
آرد سوخاری 4 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
آرد گندم 1 لیوان سرخالی
کره 20 گرم
آب 1 لیوان
زردچوبه و روغن به میزان موردنیاز
نمک و فلفل سیاه به میزان موردنیاز
برای تهیه این کتلت خوشمزه و ساده می‌توانید طرز تهیه کتلت زیر را دنبال کنید:

ابتدا لازم است تا سیب زمینی را آماده کنید. برای این کار یک قابلمه را برداشته، 2 – 3 لیوان آب به همراه نمک به آن اضافه نموده و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. حرارت را به حالت متوسط برده تا سیب زمینی سریع‌تر آماده شود.
حال سیب زمینی‌ها را از قابلمه خارج کنید. پوست آنها را جدا کرده و جداگانه در یک کاسه قرار دهید. با یک گوشتکوب برداشته و آن را به صورت کامل له کنید. پوره سیب زمینی را کاملا یکدست آماده بگذارید.
یک تابه بردارید، آب و کره را به آن اضافه کنید، زمانی که کره به صورت کامل ذوب شود، مقداری زردچوبه را با با آرد به محتوا اضافه کرده و مواد را به صورت کامل با هم مخلوط نمایید.
سپس به مقدار نصف لیوان آرد سوخاری به سیب زمینی اضافه می‌کنیم و با قاشق آن را به خوبی هم می‌زنیم تا کامل جذب سب‌ زمینی بشود. این کار باعث می‌شود تا کتلت موقع سرخ شدن وا نرود.
تا اینجا مایه کتلت تقریبا آماده شده اما باید ورز داده شود که این کار را با دستانی که کمی چرب کرده‌اید، انجام دهید. حال بایستی تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید.
مقداری روغن به ان اضافه کنید و آن را به خوبی داغ نمایید. حال به مقداری که می‌خواهید کتلت را فرم دهید، مایه را برداشته، آن را به حالت نارنگی در آورده و سپس بپیچید تا به شکل لوزی در آید. حال با دسته قاشق یک سوراخ وسط آن ایجاد کنید.
حال کتلت آماده است تا درون روغن داغ قرار بگیرد. برای آنکه به خوبی مرحله پخت و سرخ شدن انجام شود، لازم است روغن را داغ کنید اما در هنگام پخت حرارت کم باشد. حرارت کم باعث می‌شود تا مغز کتلت‌ها هم پخته شود.
روغن اضافی را بعد از مرحله سرخ کردن گرفته و کتلت را با نان میل کنید.


طرز تهیه کتلت ترد و خوشمزه
اگر قصد دارد یک شامی کباب یا کتلت ترد و خوشمزه را تهیه کنید، حتما تا انتهای این قسمت با ما باشید تا به صورت کامل و با نکات مختلف طرز تهیه کتلت ترد را تشریح کنیم. ابتدا موارد زیر را تهی کنید:

ماده اولیه مقدار موردنیاز
سیب زمینی 2 عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز 2 عدد
نمک، فلفل قرم، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان موردنیاز
حال پس از آماده سازی این موارد، مراحل زیر را برای تهیه کتلت ترد و خوشمزه طی کنید:

ابتدا سیب زمینی‌ها را رنده رنده کنید و آن را ریز نمایید.
حال آب سیب زمینی را گرفته و پیازها را به صورت رنده اما درشت تقسیم کنید.
آب پیازها را گرفته و این دو ماده را با هم خوب مخلوط نمایید.
حال نوبت به گوشت چرخ کرده و ادویه و نمک است. این مواد با پیاز و سیب زمینی مخلوط کرده و یکبار دیگر هم بزنید.
حال که خوب هم زدید، آن را در یک ظرف سربسته به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا غذا و مخلوط موردنظر ما به خوبی طعم دار شود و از سوی دیگر، مایه خودش را بگیرد.
حال یک ماهیتابه تلفون را روی حرارت قرار دهید، روغن را به آن اضافه نمایید، شعله را ملایم کرده و مایه کتلت را به صورت دلخواه فرم دهید. بهتر است ضخامت کمتر باشد تا کتلت مغز پخت شده و کامل پخته شود.
حال می‌توانید از کتلت خود لذت ببرید و آن را برای خانواده سرو کنید.



طرز تهیه کتلت برای 4 نفر
دستور پخت یک کتلت 4 نفره را برای شما بازگو می‌کنیم که ظرف مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت می‌تواند تهیه شود.

ماده اولیه مقدار موردنیاز
گوشت چرخ کرده 300 گرم
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 4 عدد
تخم مرغ 1 عدد
پیاز بزرگ 1 عدد
سیب زمینی متوسط 2 عدد
روغن مایع به میزان موردنیاز
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان موردنیاز
ابتدا بایستی سیب زمینی را آماده کنید. برای این مرحله یک کاسه برداشته و سیب زمینی را رنده کنید. پیاز را پوست کنده و آن را نیز با رنده ریز کنید. پیاز و سیب زمینی را بهم مخلوط کنید و در مرحله بعدی، گوشت چرخ کرده را اضافه نمایید.
حال بایستی مواد را حسابی هم بزنید تا یکدست شود. آردنخودچی را اضافه نموده و مواد دیگر از جمله نمک، فلفل سیاه، زردچوبه را به آن اضافه کنید. حال دوباره مواد ترکیب شده را با هم ورز دهید.
اگر مایه کتلتی که ایجاد کرده‌اید، چسبندگی ندارد، می‌توانید در این مرحله به آن تخم مرغی را اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا کتلت در زمان پخت از هم جدا نگردد.
اگر زمان اضافه‌تری دارید، می‌توانید در این مرحله مخلوط را درون یخچال گذاشته و آن را “بیات” یا منسجم‌تر کنید. مدت زمان این کار 1 تا 2 ساعت است.
حال مرحله سرخ کردن کتلت‌ها است. برای این کار لازم است تا مقداری روغن را به تابه اضافه کرده و بگذارید تا داغ شود. حرارت را بعد از آن به حالت متوسط در آورده و کتلت را فرم دهید. می‌توانید آن را به صورت سوراخ سوارخ در تابه قرار دهید تا از پختن مغز آن اطمینان حاصل نمایید. حال دو طرف کتلت را سرخ کرده و در ادامه بسته به سلیقه خود آن را برای پذیرایی آماده کنید.
همچنین شما می‌توایند روغن آن را با کاغذ یا دستمال روغن گیر، حذف کنید.


طرز تهیه کتلت مجلسی
برای تهیه کتلت به صورت مجلسی و برای مهمانی می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

ماده اولیه مقدار موردنیاز
گوشت چرخ کرده 500 گرم
گوجه فرنگی 2 عدد
سیر 2 حبه
پیاز 1 عدد
آرد نخودچی مقدار موردنیاز
تخم مرغ 2 عدد
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به مقدار موردنیاز
روغن مخصوص به مقدار موردنیاز
ابتدا بایستی پیاز را رنده کنید. آب پیاز را گرفته و آن را در یک کاسه جدا بزارید.
حال سیر را رنده کرده و به آن اضافه کنید.
مرحله بعد اضافه کردن گوشت چرخ کرده است که بایستی مخلوط را به صورت کامل با دست ورز دهید.
حال با مخلوط کردن کامل این محتوا، تخم مرغ‌ها را اضافه کنید. حال ادویه این کتلت یعنی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کرده و می‌توانید برای ایجاد انسجام بیشتر، آرد نخودچی را به آن اضافه کنید.
با یک سلفون، روی کاسه را بپوشانید و به مدت 2 ساعت کاسه را در یخچال قرار دهید. حال یک تابه را روی حرارت قرار داده و داخل آن روغن را اضافه کنید.
سبر کنید تا روغن داغ شود، حال نوبت آن است تا مواد را از کاسه به صورت گرد شده داخل تابه قرار دهید. کامل دو طرف آن را سرخ کنید.
حال شما می‌توانید گوجه‌ها را از وسط نصف کرده، به تابه اضافه کنید تا آنها نیز سرخ شوند، حال در کنار کتلت، گوجه، سبزیجات و یا برنج را نیز سرو کنید و برای میهمانان خود ارائه نمایید.

 

طرز تهیه کتلت برشته

برای تهیه یک کتلت برشته و خوشمزه می‌توانید از دستور العمل زیر استفاده کنید:

ماده اولیه مقدار موردنیاز
گوشت چرخ کرده 500 گرم
هویج 1 عدد
تخم مرغ 4 عدد
سیب زمینی متوسط 7 عدد
آرد سوخاری به میزان موردنیاز
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان موردنیاز
پیاز متوسط 2 عدد
ابتدا لازم است تا یک کاسه تمیز را برای غذا در نظر بگیرید تا در آن مایه کتلت برشته را آماده کنیم. حال پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید و در کاسه اضافه نمایید.
سیب زمینی‌ها را از آب‌پز کنید. هویج را نیز پخته و هردو را رنده کنید و به کاسه اضافه نمایید.
حال محتوایات اصلی کتلت برشته یعنی گوشت چرخ کرده و تخم مرغ و مواد دیگر همچون نمک و فلفل و زردچوبه را به کاسه اضافه نمایید. با یک دستکش، مواد را خوب هم بزنید و مخلوط را کامل ورز دهید.
در این جا باید مخلوط شما بافت نسبتا محکمی داشته باشد وگرنه از یک مقدار آرد برای سفت کردن مخلوط استفاده نمایید.
می‌توانید در این مرحله محتوای کاسه را در یخچال قرار دهید (به مدت 2 ساعت) و یا آنکه ادامه دستورالعمل طرز تهیه کتلت را دنبال کنید.
گلوله گلوله محتوای ظرف را برداشته و فرم دهید. برای اینکه می‌خواهیم کتلت برشته شود، آن را با آرد سوخاری آغشته می‌کنیم. حال تابه را با روغن روی حرارت گذاشته و صبر می‌کنیم تا داغ شود.
کتلت‌ها را سرخ می‌کنیم به صورتی که دو طرف داغ شده و نیز با حرارت ملایم این کار را می‌کنیم تا کل اجزای آن پخته شود.
بعد از آن، کتلت را روی دستمال کاغذی یا روغن گیر گذاشته تا در نقش یک جذب کننده روغن، روغن‌های اضافی را بگیرد. حال با موادی همچون سیب زمینی سرخ کرده، خیارشور و گوجه، سبزی و … آن را تزئین می‌کنیم.


طرز تهیه کتلت فرانسوی

یکی دیگر از سبک‌های طرز تهیه کتلت به شیوه فرانسوی است که می‌توانید دستورالعمل آن را در ادامه مشاهده کنید. این نوع کتلت با نام Lamb French Cutlets شناخته می‌شود.

ماده اولیه مقدار موردنیاز
گوشت بره 12 قطعه
فلفل قرمز خشک ½ قاشق غذاخوری
آویشن تازه 1 شاخه
رزماری تازه 1 شاخه
برگ پونه 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون ¼ فنجان
نمک دریا و فلفل سیاه خرد شده به میزان موردنیاز
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
فتا یونانی 100 گرم
خیار 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
ماست خیار ½ فنجان
در مورد طرز تهیه کتلت فرانسوی با این مواد اولیه داریم:

تکه‌های فلفل قرمز، سبزی‌های تازه، پوست لیمو و کمی نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید. گوشت‌های بره را در یک بشقاب بزرگ یا ظرف پخت کم عمق بچینید و هر دو طرف را با مخلوط سبزی پر کنید. با انگشتان خود، مخلوط را خوب فشار دهید تا سبزی ها روی گوشت قرار گیرند. مایه کتلت‌ها را با روغن زیتون هم بزنید و روی کاسه را بپوشانید و حدوداً 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
یک تابه متوسط را گرم کنید. مخلوط کتلت‌ها را به مدت 2 دقیقه از هر طرف بپزید تا گوشت صورتی و آبدار باشد، اگر ترجیح می‌دهید کتلت‌ها خوب پخته شوند، کمی زمان پخت را بیشتر بکنید. به یک بشقاب تمیز کتلت پخته شده را منتقل کنید تا خنک شود، می‌توانید روغن آن را بگیرید. حال روی آن آب لیمو بپاشید.
فتا، خیار، گوجه فرنگی را با هم مخلوط کرده و روی یک بشقاب بچینید. روی سالاد را با کتلت گوشت گوسفند (کتلت فرانسوی) و آب آن پر کنید. حال برای سرو و خوردن غذا، می‌وانید از ماست خیار و نیز لیمو استفاده کنید.


نکاتی برای پخت بهتر کتلت
در انتها برخی نکات را برای پختن خوشمزه‌تر و بهتر کتلت بیان می‌کنیم که عبارتند از:

میزان سیب زمینی را می‌تواند به مقدار گوشت و یا 1.5 برابر آن درنظر بگیرید.
بسته به سلیقه و شرایطی که درید، می‌توانید از سیب زمینی به صورت آب‌پز و خام نیز استفاده کنید.
برای جلوگیری از وا رفتن کتلت، بایستی آب کتلت را بعد از اینکه آن را رنده کردید، بگیرید.
برای حفظ بهتر شکل و فرم کتلت، بهتر است تا گوشت کتلت را به صورت کم چرب در نظر بگیرید.
برای منسجم شدن مایه کتلت، آن را حسابی ورز دهید. این کار کمک می‌کند تا بتوانید شکل کتلت را هنگام سرخ کردن حفظ نمایید.
شما می‌توانید برای گرفتن و حذف حالت شل بودن کتلت، دو کار انجام دهید. نخست آنکه از آرد نخودچی استفاده کنید و یا از آرد سوخاری. برای این حالت بهتر است از آرد نخودچی استفاده کنید که باعث می‌شود کتلت پوک‌تر شود.
برای مغز پخت کردن کتلت، بایستی زمان را بیشتر (همان 30 – 45 دقیقه) با حرارت ملایم درنظر بگیرید.
حتما توجه کنید که برای گرفتن روغن، کتلت سرخ شده را بیرون از تابه با دستمال یا کاغذ روغنی خشک کنید.
یکی دیگر از توصیه‌ها در طرز تهیه کتلت آن است که از سرپوش ماهیتابه استفاده نکنید. چراکه از حالت خمیری کتلت جلوگیری می‌کند.
در مرحله شکل دادن می‌توانید از کیسه مخلوط را روی کیسه فریزر تمیز گذاشته و با دستکش فریزری آن را فرم دهید.

 

دستور پخت کتلت ساده: ترفندهای ترد + خوشمزه شدن آن


تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402
بازدید : 1914
نویسنده : سئوکار


از طریق مشاوره حرفه ای می توان توانایی ها و محدودیت های دانش آموزان را شناخت و فرصت های موجود را به حداکثر رساند. مشاوره تحصیلی می تواند دانش آموزان را با شناسایی استعدادها و توانایی های آنها در مسیر درست هدایت کند. مشاوران تحصیلی با همکاری معلمان، خانواده ها و مسئولان مدرسه می توانند به دانش آموزان در حل مسائل تحصیلی، خانوادگی و روانی و ایجاد ثبات عاطفی و در نهایت دستیابی به اهداف تحصیلی کمک کنند.

مشاوره تحصیلی برای والدین و فرزندان آنها بسیار مهم است زیرا نقشی حیاتی در موفقیت یا شکست دانش آموزان در مسیر تحصیلی و شغلی آنها دارد. به طور کلی وظیفه یک مشاور تحصیلی عبارت است از: راهنمایی تحصیلی، آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری، حل مشکل افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحان، حل رفتار نابهنجار، ارائه راه حل برای حل مشکلات روحی و روانی و در نهایت هموارسازی راه. برای موفقیت تحصیلی قبولی در رشته مورد علاقه به خصوص در بهترین دانشگاه های کشور.

از طریق راهنمای مطالعه می توان توانایی ها و محدودیت های دانش آموزان را شناسایی کرد و از امکانات موجود حداکثر استفاده را برد. یک راهنمای تحصیلی می تواند با شناسایی دقیق استعدادها و مهارت های دانش آموزان را در مسیر صحیح مطالعه راهنمایی کند. یک مشاور تحصیلی می تواند با معلمان، خانواده ها و پرسنل مدرسه همکاری کند تا دانش آموزان را در حل مسائل تحصیلی، خانوادگی و روانی و ایجاد ثبات عاطفی و در نهایت دستیابی به اهداف آموزشی کمک کند.


لزوم مشاوره تحصیلی

مشاور آموزشی با دانش; با شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش آموزان به آنها کمک می کند تا از توانایی های بالقوه خود حداکثر استفاده را ببرند. او همچنین مهارت های تدریس و یادگیری، روش های برنامه ریزی درسی را آموزش می دهد، راه حل هایی برای غلبه بر افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحان ارائه می دهد و همچنین در انتخاب رشته درست و منطقی کمک می کند. زمینه های لازم برای موفقیت تحصیلی و شغلی دانش آموزان و حتی دانشجویان را فراهم می کند.

لزوم مشاوره تحصیلی برای والدین

بدیهی است که مشاور تحصیلی بدون توجه به خانواده دانشجو نمی تواند در مشاوره تحصیلی موفق باشد. خانواده و والدین نقش مهمی در افت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی و شغلی آنها دارند. خانواده سرعت دستیابی دانش آموزان به اهداف تحصیلی را تنظیم می کند. خانواده های بی انگیزه، بی سواد و غیرفعال، دانش آموزان تیزهوش را کند می کنند. بنابراین، مشورت با والدین در طول فرآیند آموزشی اهمیت ویژه ای دارد. یک مشاور تحصیلی به خانواده ها درباره توانایی ها و استعدادهای نهفته فرزندشان آموزش می دهد و مهارت هایی را که برای موفقیت نیاز دارند به آنها آموزش می دهد. مشاوران همچنین در رسیدگی به مشکلات و مسائل درون خانواده که ممکن است باعث افت تحصیلی دانش آموزان شود، کمک زیادی می کنند.

 

نیاز به مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب شغل وجود دارد

90-پنج آزمون نمونه دولتی رتبه اول علوم تجربی; وی دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه شریف بود. متأسفانه تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در مدارس و دانشگاه‌ها عمدتاً بدون دلیل منطقی و نداشتن اطلاعات کافی، رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند. در این زمینه، معیارهایی که دانشجویان برای انتخاب خود انتخاب می‌کنند، معیارهای نادرست و نامناسب بوده و اساساً مبتنی بر ترجیحات دیکته شده توسط اطرافیان است، به همین دلیل، یک مشاور تحصیلی عاقل و حرفه‌ای می‌تواند به دانشجو در انتخاب رشته تحصیلی کمک کند. رشته. هر چه با استعداد و میل او سازگار باشد، کمک زیادی خواهد کرد

لزوم مشاوره تحصیلی برای جلوگیری از افت تحصیلی

برخی از دانش آموزان به دلیل شرایط منحصر به فرد خود بیشتر احتمال دارد از نظر تحصیلی شکست بخورند، تحقیقات نشان داده است که افت تحصیلی با خانواده، مدرسه و غیره مرتبط است. نشان می دهد که به عوامل بیرونی مانند تحصیلات و برخی دلایل مربوط به دلایل شخصی مانند خود انگیزه تحصیلی است. روش های یادگیری و برنامه ریزی، علایق و استعدادها و غیره. برای این دسته از دانش آموزان مشاور تحصیلی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند که در مشاوره تحصیلی دلایل ترک تحصیل و ناکامی فرزندان را شناسایی و راهکارهای مناسب را پیشنهاد می کند.

نیاز به مشاوره تحصیلی برای تسریع روند یادگیری

برخی از دانش آموزان و خانواده های آنها خواهان بهبود عملکرد تحصیلی مطلوب هستند. این دانش آموزان ممکن است دانش آموز راهنمایی یا دبیرستان باشند. با این حال، آنها به دنبال یادگیری روش های علمی و مفید از مشاور تحصیلی خود برای بهبود عملکرد تحصیلی خود هستند. یک مشاور تحصیلی راه حل هایی را برای افراد ارائه می دهد و شانس آنها را برای موفقیت بیشتر افزایش می دهد.



نیاز به مشاوره تحصیلی یا مشاوره کنکور

بدون شک مشاوران تحصیلی نقش بسزایی در موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری دارند. به ویژه در سال های اخیر تمایل متقاضیان شرکت در کنکور علوم تجربی بسیار افزایش یافته است و همین موضوع رقابت برای کسب رتبه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های کشور را دشوار و پیچیده کرده است. تهران. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد افراد زیر 100 سال قبلاً از مشاور SAT بهره‌مند شده‌اند، اگرچه اکثر آنها این واقعیت را پنهان می‌کنند که به دلایلی مشاور SAT دارند.

متاسفانه بازار داغ کنکور مملو از مشاوران کنکوری بی سواد و مردود شده است که بالاترین نمراتشان شش رقمی کنکور سراسری است. در واقع باید از این مشاورانی که در امتحان مردود شده اند بپرسید تا چه حد به دانش آموزان فرصت کسب امتیاز کمتر از صد را می دهید؟

البته نباید دور از انصاف بود و باید توجه داشت که در این آشفته بازار، کارشناسان موفق و با تجربه کنکور زیادی حضور دارند.

در جدیدترین رتبه بندی هفته نامه سیاسی و اقتصادی نبض بازار و آسیا که با نظریه پردازان تجارت همراه است؛ آقا سینا تهرانی تنها مشاور کسب رتبه 10 کنکور سراسری در صدر بهترین مشاوران دانشگاهی و کنکور کشور قرار دارد و پس از وی مشاوران زیر رتبه های زیر را در بهترین مشاوران کنکور به خود اختصاص داده اند.

زندگی برای تو: محمدرضا بردیستمله; نرم برای تو: ایمان سوربر; توبه بر تو: سید علی مرصادوق; خالا لک: سید امیر دیبذر کاج ای لک رامین نیکاه.

اما به طور کلی مشاوران تحصیلی و کنکور وظایف زیر را بر عهده دارند:

شناسایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان و هدایت صحیح آنها.

آموزش مهارت های موفقیت تحصیلی و ارائه راهکارهای مناسب برای جلوگیری از افت تحصیلی.

به دانش آموز در انتخاب رشته تحصیلی مناسب کمک کنید.

روش های صحیح مطالعه، یادگیری، یادداشت برداری، جمع بندی و پاسخگویی به سوالات و تست های تشریحی را آموزش دهید.

به والدین کمک کنید تا استعدادهای فرزندان خود را با دقت بیشتری شناسایی کنند و بستر مناسبی را برای رشد و تکامل آنها فراهم کنند.

افزایش قدرت تمرکز، کاهش میزان عدم اطمینان و تقویت حافظه دانش آموزان

مهارت های تست زنی، از جمله نحوه آماده سازی مناسب برای هر آزمون، نحوه مقابله با استرس و اضطراب امتحان و نحوه مدیریت زمان را آموزش دهید.

تقویت انگیزه و اعتماد به نفس کودکان.

ارائه رژیم غذایی ویژه برای افزایش عملکرد حافظه و کاهش روند خستگی ذهنی.

مراجعه به صفحه مقاله: 

تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402
بازدید : 139245
نویسنده : سئوکار


ماشین‌های صنعتی ماشین‌ها یا ابزارهایی هستند که برای مصارف مختلف در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. استفاده از آنها عمدتاً برای تسهیل کار است. در بسیاری از موارد، محصولات صنعتی ارزش دقیق مقدار را به ما اطلاع می دهند. ردیابی کمیت در بسیاری از عملیات صنعتی مهم است. در ادامه به بررسی سه نوع محصول صنعتی یعنی فرستنده دما، مبدل و کنتاکتور می پردازیم.



مبدل حرارتی

فرستنده های دما به طور گسترده در کاربردهای صنعتی برای نظارت و کنترل فرآیندهای دما مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از فرستنده دما وجود دارد. هر نوع فرستنده دما بسته به محیط نصب، فاصله سنسور و گیرنده، منبع تغذیه و دقت مورد نیاز مزایا و معایب خاص خود را دارد.

مزایای استفاده از ترانسمیتر دما

این نوع از ترانسمیترهای دما دارای مزایای زیادی هستند، از جمله:

کاهش خطا و نویز در انتقال سیگنال

جبران غیرخطی و جابجایی سنسور

گزینه های مختلف محصول را ارائه دهید

ارتباطات دیجیتال و آگاهی را فعال کنید

کالیبراسیون و پیکربندی را ساده کنید

فرستنده های دما بخش مهمی از سیستم های اندازه گیری دما مدرن هستند. آنها می توانند به بهبود کارایی فرآیند، کیفیت و ایمنی در صنایع مختلف مانند نفت و گاز، مواد شیمیایی، تولید برق، غذا و نوشیدنی، داروسازی و غیره کمک کنند. یکی از بهترین ترانسمیترهای دما، فرستنده دما زیمنس است.

 

معکوس کننده

اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. استفاده از اینورتر برای تامین انرژی وسایل و دستگاه هایی که به برق AC از منبع DC نیاز دارند، مانند باتری یا پنل خورشیدی، مفید است. اینورترها در اندازه ها و اشکال مختلف بسته به توان خروجی AC و شکل موج تولید می شوند. برخی از انواع رایج اینورترها عبارتند از:

اینورتر موج مربعی: اینورترهای موج مربعی شکل موج های AC روشن و خاموش تولید می کنند که برخی از دستگاه های مهم را تغذیه می کند، اما می تواند باعث ایجاد نویز در الکترونیک حساس شود.

اینورتر موج سینوسی اصلاح شده: یک شکل موج AC پلکانی تولید می کند که نزدیک به موج سینوسی است اما هنوز مقداری اعوجاج هارمونیک دارد. اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده می توانند انرژی اکثر دستگاه ها را تامین کنند، اما کارایی و طول عمر آنها را کاهش می دهند.

اینورترهای موج سینوسی خالص: اینها یک شکل صاف از جریان متناوب مشابه برق شبکه تولید می کنند. اینورترهای موج سینوسی خالص می توانند هر دستگاهی را بدون کاهش عملکرد یا کیفیت تغذیه کنند، اما نسبت به انواع دیگر اینورترها گرانتر و پیچیده تر هستند.



کاربرد اینورتر

مبدل ها به طور گسترده در کاربردهای مختلفی استفاده می شوند مانند:

سیستم برق: اینورترها می توانند برق متناوب را برای تجهیزات حیاتی در هنگام قطع برق، با استفاده از باتری ها یا ژنراتورها به عنوان منبع DC تامین کنند.

سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر: سرمایه‌گذاران می‌توانند پنل‌های خورشیدی یا توربین‌های بادی را به شبکه یا بانک‌های باتری متصل کنند و امکان استفاده از منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر را فراهم کنند.

وسایل نقلیه الکتریکی: اینورترها می توانند جریان DC باتری یا پیل سوختی را به برق AC مورد نیاز موتور الکتریکی و سایر اجزای خودرو تبدیل کنند. یکی از بهترین مبدل های ایران مبدل INOT است.



شخص تماس

کنتاکتور وسیله ای الکتریکی است که برای روشن یا خاموش کردن مدار از راه دور یا خودکار استفاده می شود. کنتاکت ها اغلب در کاربردهایی که مقادیر زیادی جریان یا ولتاژ درگیر هستند، مانند موتور، بخاری، روشنایی و تهویه مطبوع استفاده می شود. کنتاکت ها همچنین می توانند برای جداسازی قسمت های مختلف مدار به منظور ایمنی یا نگهداری استفاده شوند.

یک کنتاکتور سه جزء اصلی دارد: سیم پیچ، گروه تماس و محفظه.

سیم پیچ یک آهنربای الکتریکی است که با عبور جریان الکتریکی از آن میدان مغناطیسی ایجاد می کند.

کنتاکت ها قطعات فلزی هستند که بسته به وضعیت سیم پیچ باز یا بسته می شوند.

این کیس یک پوشش محافظ است که از ورود گرد و غبار، رطوبت و سایر آلودگی ها به تماس جلوگیری می کند.

کنتاکتور با تامین ولتاژ کنترلی به سیم پیچ کار می کند که سیم پیچ متحرک را جذب یا دفع می کند. گیره به کنتاکت ها متصل می شود و مدار را می شکند یا می شکند. هنگامی که ولتاژ کار حذف می شود، سیم پیچ نیروی مغناطیسی خود را از دست می دهد و سیم پیچ توسط یک فنر یا نیروی به موقعیت اولیه خود باز می گردد.



نمایندگی کنتاکتور هیوندای در لاله زار

تور کنتاکتور

کنتاکتورها بسته به اندازه، درجه، پیکربندی و عملکرد انواع مختلفی دارند. برخی از انواع رایج عبارتند از:

کنتاکتور تک قطبی: دارای مجموعه ای از کنتاکت ها است که می تواند یک فاز برق را تغییر دهد.

مخاطبین دو طرفه: دو مجموعه از مخاطبین وجود دارد که می توانند دو فاز را تغییر دهند.

کنتاکتورهای سه قطبی: این کنتاکتورها دارای سه مجموعه کنتاکت هستند که می توانند سه فاز برق را تغییر دهند.

کنتاکتورهای چهار قطبی: دارای چهار کنتاکت هستند که می توانند چهار فاز برق یا دو مدار مجزا را سوئیچ کنند.

کنتاکتورهای معکوس: کنتاکتورهای معکوس دارای دو سیم پیچ و دو مجموعه هستند که می توانند جهت چرخش موتور را با تغییر قطبیت منبع تغذیه تغییر دهند.

Flush Contacts: این کنتاکتورها دارای یک چفت مکانیکی هستند که حتی پس از حذف ولتاژ کنترل، کنتاکت ها را بسته نگه می دارد. این کنتاکتورها برای باز کردن کنتاکت ها نیاز به یک سیگنال سفر جداگانه دارند.

کنتاکتورهای کمکی: این کنتاکتورها دارای یک یا چند کنتاکتور کمکی هستند که می توانند برای اهداف سیگنالینگ، سوئیچینگ یا بازخورد استفاده شوند.

کنتاکتورها به طور گسترده در کاربردهای صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا دارای مزایای متعددی هستند، از جمله:

کنتاکت ها می توانند جریان ها و ولتاژهای بالا را به طور ایمن و قابل اعتماد اداره کنند.

آنها را می توان با استفاده از تایمر، سنسور، رله یا PLC از راه دور کنترل یا خودکار کرد.

کنتاکتورها می توانند با کاهش قوس و جرقه ساییدگی کلیدها و کلیدها را کاهش دهند.

مدار را می توان با استفاده از فیوز یا رله اضافه بار حرارتی از اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت کرد.

 

مشاهده ادامه: https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887241-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82

 

 


تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402
بازدید : 11067
نویسنده : سئوکار

راهنمای خرید اسکنر اداری و خانگی

عصر فناوری چنان در حال پیشرفت است که اسناد و تصاویر کاغذی جایگاه خود را در زندگی ما از دست داده اند. زیرا همیشه می توانیم با کمک اسکنر، کپی دیجیتال اسناد را نزد خود نگه داریم. تنوع بازار، انتخاب مدل مناسب برای نیازهای ما را دشوار کرده است. به همین منظور در این راهنما سعی شده است تا شما را با انواع اسکنرها، کاربردها و ویژگی های آنها آشنا کرده و نکات اصلی خرید آنها را در اختیار شما قرار دهیم.



اسکنر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اسکنر یک دستگاه الکتریکی است که تصاویر، اسناد، عکس‌ها و اسناد کاغذی را به نسخه‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند که می‌توانند با استفاده از یک یا چند حسگر و پرتوهای نور روی رایانه نمایش داده و ویرایش شوند. در واقع می توان اسکنر را یک دستگاه ورودی به کامپیوتر در نظر گرفت. تهیه کپی دیجیتال و الکترونیک اسناد در دنیای امروز برای انتقال سریع و امنیت آنها بسیار حائز اهمیت است و همین موضوع نیز جایگاه را بسیار برجسته و کاربردی می کند.

اسکنر ابزاری عالی برای دیجیتالی کردن اسناد، تصاویر، عکس‌ها و سایر اسناد است. این دستگاه بسته به هدفی که از آن استفاده خواهد شد در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود. انواع مختلفی از آنها با عملکردها و کاربردهای متفاوت وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از:

تخت اسکانر

اسکنر تخت به دلیل طراحی آسان و استفاده راحت یکی از محبوب ترین مدل ها در بین کاربران می باشد. این دستگاه دارای صفحه نمایش شیشه ای است و اکثر انواع آن دارای فناوری اسکن CIS (Contact Image Sensor) هستند. بنابراین از فیبرهای نوری برای دریافت تصاویر استفاده می کنند. ابعاد این مدل A4 بوده و از رزولوشن تا 2000 dpi پشتیبانی می کند.

اسکنر تخت اچ پی و اسکنر تخت کانن

عکس، کاغذ یا سند شما روی صفحه شیشه ای قرار می گیرد و نور از زیر شیشه می تابد. سپس، سنسور دستگاه نور بازتاب شده را گرفته و با منبع نور از طریق شیشه حرکت می‌کند و سند را اسکن می‌کند و یک کپی دیجیتالی از آن تهیه می‌کند. به عبارت دیگر، نوری که روی سند می افتد، پیکسل های آن شی یا سند را به عنوان یک کپی دیجیتال در حافظه دستگاه ذخیره می کند.

این مدل برای اسکن عکس، کتاب و مجلات قطور انتخابی عالی است. یکی از با کیفیت ترین برندهای موجود در بازار اسکنر تخت اچ پی و اسکنر تخت کانن است.

اسکنر اسناد یا اسکنر ورق

یک اسکنر سند یا کاغذ دارای سیستم تغذیه خودکار (ADF) است، بنابراین امکان ایجاد حجم بالای تصویر بدون نظارت کاربر وجود دارد. می توانید سند خود را در فیدر آن قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. اتفاقی که در حالت فلت افتاد و حسگر و منبع نور برای گرفتن تصویر آینه حرکت کردند، در این حالت سند شما با کمک دستگاه حرکت می کند.

مقالات تحقیقاتی کانن

توجه داشته باشید که اسکنرهای اسناد بیشتر برای مصارف اداری مناسب هستند و به همین دلیل به آنها اسکنر اداری نیز می گویند. این مدل برای اسکن اسناد یک صفحه ای مناسب است و نمی تواند اشیاء و اسناد ضخیم مانند کتاب و مجلات را اسکن کند. یکی از حرفه ای ترین برندهای موجود در بازار، اسکنر اسناد اداری کانن است.

اسکنر دستی و قابل حمل

اسکنر قابل حمل که در مقایسه با مدل های دیگر از ابعاد کوچک تری برخوردار است، گزینه بسیار مناسبی برای کاربرانی است که در سفرهای کاری نیاز به اسکن اسناد و تصاویر دارند. نسخه دیجیتال در این مدل کیفیت و وضوح نسبتا پایینی دارد و برای اسنادی که نیاز به وضوح بالا دارند قابل استفاده نیست.

اسکنر قابل حمل

با وجود برندهای مختلف اسکنر در بازار، پیدا کردن مدل مناسب برای شما دشوار است. انتخاب بهترین نوع معمولاً به این بستگی دارد که آیا کاربر آن را برای برنامه های تجاری خریداری می کند یا از دستگاه در خانه استفاده می کند. در مرحله بعد، آنها را بر اساس نوع کاربرانی که دارند طبقه بندی می کنیم:

تصویر را اسکن می کند

بهترین اسکنر خانگی می تواند اسنادی مانند رسید، اسناد شخصی، عکس های خانوادگی، صفحات کتاب و مجلات براق را به فایل های دیجیتال تبدیل کرده و آنها را بایگانی کند. برای انتخاب مدل مناسب برای استفاده شخصی، ما بیشتر بر روی سرعت اسکن، وضوح و کیفیت تصویر، نرم افزارهای سازگار با عملکردهای مختلف مانند مدیریت فایل PDF قابل جستجو، عملکرد ویرایش نور و نامگذاری خودکار اسناد تمرکز می کنیم.



Canon CanoScan Lide 220 . اسکنر تخت

اسکنر تخت بهترین و مناسب ترین گزینه برای تهیه کپی دیجیتال اسناد شخصی در منزل است. یکی از بهترین نمونه ها اسکنر تخت Canon CanoScan Lide 220 است.

اسکنر اداری و تجاری

ادارات، سازمان ها و واحدهای تجاری همواره با حجم زیادی از اسناد کاغذی مواجه هستند که باید به صورت دیجیتالی ذخیره شوند. برای مواقعی که کاربران هر هفته با اسکن صدها یا هزاران صفحه کاغذ سروکار دارند، کاغذ یا اسکنر بهترین انتخاب در نظر گرفته می شود. آنچه در اینجا مهم است وضوح یا کیفیت تصویر نیست. در عوض این یک بررسی سریع است



اسکنر اسناد Canon imageFORMULA DR-C225

در واحدهای تجاری و اداری مسئله زمان از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین ماشینی با سرعت 30 ppm انتخاب بهتری نسبت به ماشینی با سرعت 10 ppm محسوب می شود. وجود تغذیه کننده خودکار اسناد (ADF) و همچنین اسکن دو طرفه می تواند برای افزایش سرعت اسکن در ادارات و مناطق تجاری بسیار مفید باشد. اسکنر اسناد Canon imageFORMULA DR-C225 را می توان یک ماشین اداری بسیار قدرتمند برای مصارف اداری و تجاری دانست.

اسکنر عکس

می توانید از اسکنرهای تخت و فیلم برای کپی دیجیتالی عکس های خود استفاده کنید. اما در بین این دو گزینه، مدل تخت به دلیل قیمت مقرون به صرفه تر، سهولت استفاده و تطبیق پذیری مورد علاقه عکاسان است. اکثر این دستگاه ها شامل تمام فرمت های دیجیتالی هستند. ناگفته نماند که یک اسکنر فیلم مفید نیز در دسترس است. اما بیشتر آنها فقط جنبه های منفی دارند، محدودیت های زیادی دارند و مدل های ارزان قیمت کیفیت پایینی دارند.



اسکنر پیانو HP ScanJet Pro 3500 f1

شما می توانید نوارها و اسلایدهای فیلم خود را با کیفیت قابل قبولی با کمی هزینه بیشتر از یک اسکنر تخت اسکن کنید. اسکنر مسطح HP ScanJet Pro 3500 f1 یکی از بهترین مدل ها برای دیجیتالی کردن کپی عکس به حساب می آید. به خوبی شناخته شده است که استفاده از آداپتور شفاف 35 میلی متری به شما امکان پردازش و اسکن نگاتیو و اسلاید را نیز می دهد.


علائم و دستورالعمل های مهم

هنگام تصمیم گیری برای خرید اسکنر، مهم است که ویژگی های فردی را که یک مدل را از مدل دیگر متمایز می کند، درک کنید. هر مدل می تواند بسیار متفاوت از مدل های دیگر به نظر برسد. اما باید بدانید که هر محصولی با عملکرد ترکیبات آن مشخص می شود و بنابراین داشتن اطلاعات کافی در مورد این عملکردها به شما در انتخاب آن ها کمک زیادی می کند:


تکنولوژی اسکن

فناوری های CIS و CCD بیشتر در اسکنرهای موجود در بازار استفاده می شوند. CCD (Charged Coupled Device) حسگر تصویری است که در دوربین دیجیتال قدیمی یافت می شود. در تکنولوژی CCD از یک لنز ثابت برای نمایش تصویر بر روی حسگر تصویر استفاده می شود. دستگاه های مجهز به این فناوری بهتر خواهند بود زیرا کیفیت تصویر بالا برای کاربر در اولویت است.

CIS (Contact Image Sensor) نوع دیگری از فناوری اسکن است که برای انتقال اطلاعات تصویر اصلی به مجموعه ای از حسگرها استفاده می شود و در اسکنرهایی با فناوری فیبر نوری استفاده می شود. دستگاه های با فناوری CIS نه تنها ارزان تر از مدل فوق هستند، بلکه برای مقاصد شخصی و اداری که به کیفیت تصویر فوق العاده بالایی نیاز ندارند، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

یکی از مهمترین مزایای اسکنرهای مبتنی بر فناوری CIS کنترل سنسورهای داخل آنها توسط نرم افزار است و به همین دلیل این مدل ها هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند. نصب این نرم افزار بسیاری از محدودیت ها و کاستی های این فناوری را نسبت به CCD جبران کرد.



فرمول

وضوح تصویر یکی از ویژگی هایی است که اسکنر را از مدل های مشابه جدا می کند. تعداد پیکسل هایی که یک اسکنر نمایش می دهد، که اغلب با dpi اندازه گیری می شود، وضوح آن را توصیف می کند. مدل هایی با DPI بالاتر اطلاعات بیشتری را از یک تصویر خاص می گیرند و جزئیات و کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهند.

سازندگان اسکنر گاهی اوقات دو عدد برای وضوح و کیفیت به ما می دهند: وضوح نوری و درون یابی. معمولا عدد کم به وضوح نوری اشاره دارد که برای ما نیز مهم است. وضوح درونیابی در اکثر برنامه های ویرایش تصویر قابل تغییر است و بنابراین نقش مهمی در انتخاب اسکنر ندارد. به عنوان مثال، هنگامی که سازنده ادعا می کند وضوح 600 x 1200 dpi، 600 dpi وضوح اپتیکال است.

وضوح مورد نیاز برای اسناد 300 نقطه در اینچ، برای اسکن با کیفیت بالا و عکس های معمولی 600 نقطه در اینچ، برای گرافیک و تصاویر 1200 نقطه در اینچ و برای فیلم، اسلاید و نگاتیو 3200 نقطه در اینچ است.


عمق اسکن

عمق بیت یا عمق اسکن مقدار اطلاعاتی است که یک اسکنر می تواند در هر پیکسل ثبت کند. هر چه این عدد بیشتر باشد، اسکنر می تواند سطوح رنگ بیشتری را ثبت کند. پس کیفیت تصویر بالاست. اطلاعات بیشتر ذخیره شده در هر پیکسل ممکن است به معنای اندازه فایل بزرگتر باشد. بسیاری از مدل های مدرن موجود در بازار بین 36 تا 48 بیت عمق یا رنگ بیت را ارائه می دهند. با این حال، برای اکثر کاربران خانگی و اداری، عمق اسکن 24 بیت کافی است.

 

سرعت اسکن

بسته به میزان استفاده شما از اسکنر، سرعت اسکن این دستگاه مهم می شود. در اکثر برنامه های خانگی و شخصی، سرعت اسکن معیار مهمی نیست. اما در برنامه های اداری با اسکن بالا، سرعت اسکن یکی از عوامل تعیین کننده است. بسیاری از تنظیمات آن، مانند وضوح و عمق اسکن، تأثیر مستقیمی بر سرعت آن دارند. به عبارت دیگر، هر چه این مقادیر بیشتر باشد، اسکن سند بیشتر طول می کشد. واحد اندازه گیری سرعت اسکن ppm (صفحه در دقیقه) است.



نحوه تماس

اتصال USB 2.0 داده ها را سریعتر از اتصال USB 1.0 منتقل می کند و این روزها اکثر اسکنرها با این ویژگی عرضه می شوند. در واقع، این ویژگی الزاماتی را برای کاربران فراهم می کند تا با اتصال به رایانه سریعتر، سرعت اسکن اسناد خود را افزایش دهند. البته در حال حاضر دستگاه هایی مانند اسکنر اسناد Canon imageFORMULA DR-M160II با اتصال نوع USB3.0 در بازار عرضه شده اند تا عملیات اسکن را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند.



اپتیک دو طرفه

اگر مجبور هستید به طور مداوم تعداد زیادی اسناد را اسکن کنید، عملکرد اسکن دورو می تواند عامل مثبتی در افزایش سرعت اسکن باشد. این ویژگی در اسکنرهای دارای ADF استفاده می شود.


فرمت های فایل تصویری

اکثر اسکنرها می توانند تصاویر اسکن شده را در تعدادی فرمت دیجیتال از جمله فایل های JPG، PNG، TIFF و BMP ذخیره کنند. برخی از آنها قابلیت خواندن و تبدیل فایل ها به RTF، TXT یا PDF (قابل جستجو و ویرایش) را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.



اخرین حرف

خرید اسکنر مناسب برای نیازهای شما می تواند هم مقرون به صرفه و هم وقت گیر باشد. امیدواریم این کتاب که در این قسمت به سوالات شما پاسخ منطقی می دهد، توانسته باشد اطلاعات لازم را برای انتخاب بهترین مدل در اختیار شما قرار دهد. برای جزئیات بیشتر، با شرکای ما صحبت کنید و از مشاوره حرفه ای آنها کمک بگیرید. همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه آوای فرهنگ آریا بهترین و حرفه ای ترین مدل های موجود در بازار را پیدا کنید.

ماخذ:https://avafarhang.com/scanner-buying-guide/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com