عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1402
بازدید : 1041
نویسنده : سئوکار



دوشیزه هلندی از خانواده طوطی ها است و از نظر جثه کوچکترین عضو این خانواده در استرالیا است.  به عقیده کارمادیو این پرندگان در سراسر جهان به عنوان حیوانات خانگی محبوب هستند و نسبتا آسان برای پرورش دادن هستند. این پرندگان پس از مرغ عشق از پرطرفدارترین پرندگان زینتی محسوب می شوند.

بسیاری از افراد به انواع طوطی علاقه مند هستند. آموزش این پرندگان به دلیل ماهیت باهوش و کنجکاو بسیار آسان است. یکی از انواع طوطی ها که بسیاری از مردم آن را بسیار محبوب می دانند، عروس هلندی نام دارد. این گونه از طوطی متعلق به استرالیا است و در مناطق بیابانی و گرمسیری آن یافت می شود. عروس هلندی به دلیل سازگاری آسان با محیط، به عنوان یک پرنده اهلی شناخته می شود. این پرندگان پر سر و صدا نیستند و می توانند برای مدت طولانی تنها بمانند.

این طوطی ها از خانواده کاکادوها دارای بال و پرهای رنگی متفاوت و زیبایی هستند. رنگ پرها در نر و ماده متفاوت است. گونه های جوان این پرندگان لاغرتر از گونه های مسن تر هستند و بال و بال کمتری دارند. پرهای این پرندگان معمولاً خاکستری و صورتی است و طوطی های جوان در حدود 9 ماه کاملاً بالغ می شوند و سپس به رشد خود ادامه می دهند.

وزن یک کاکائو هلندی بالغ حدود 85 تا 113 گرم و قد آن 30 سانتی متر است. گونه های بالغ معمولاً منقار تیره تری دارند. پرنده نر روی سر خود پرهای زرد روشن دارد. طول عمر تقریبی یک عروس هلندی حدود 12-14 سال است. با این حال، این پرنده می تواند تا 25 سال زندگی کند. گونه پرندگان وحشی دارای پرهای خاکستری است و رنگدانه های اصلی پر پرندگان زرد، قرمز و سیاه است.

پرش عروس هلندی شامل موارد زیر است:

جهش اولیه

اولین جهش عدم وجود رنگدانه سیاه در بدن پرنده است که باعث ایجاد لکه های سفید و زرد روی پوست می شود.

یک پرش دیگر

اگر طوطی همان گونه مشکی نداشته باشد رنگ کونگ های ماده و نر روشن تر خواهد بود.

پرش سوم

پرندگان دارای پرهای سفید و زرد با پرهای بنفش تیره هستند.

پرش چهارم

رنگدانه سیاه آنها قهوه ای خواهد بود.

پرش پنجم

رنگدانه سیاه کاهش می یابد، چشم ها قرمز می شوند و منقار و پاها صورتی می شوند.

رایج ترین گونه های این پرندگان عبارتند از:

یک جهش مضاعف که گلبرگ های توتو را به دارچین تبدیل می کند.

در برخی موارد، جهش ایجاد شده در طوطی می تواند باعث سفید شدن پرهای سر آنها شود.

همچنین وقوع جهش های زیادی باعث تغییر رنگ پرهای طوطی به رنگ هایی مانند نارنجی، قرمز روشن، زرد و قهوه ای می شود.

غذای عروس هلندی

برای تغذیه خروس هلندی، از غذای تجاری مخصوص این پرندگان استفاده کنید. برای متعادل کردن مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز این پرندگان، می‌توانید به آنها هویج، کرفس، اسفناج، نخود، تخم‌مرغ پخته شده و البته میوه‌هایی مانند پرتقال، سیب، موز بدهید. گفت: غذا باید ریز خرد شود.

روی آب

هر روز به طوطی خود آب تازه بدهید و مقداری ویتامین و مواد معدنی به آب آشامیدنی او اضافه کنید.

حمام

از آنجایی که این پرندگان عاشق حمام کردن هستند، یک کاسه آب در قفس نگه دارید تا حمام کنند.

تمیز کردن

نظافت هلندی شامل نظافت و کوتاه کردن ناخن است. قرار دادن شاخه های افرا و بلوط نیز به تیز نگه داشتن منقار کمک می کند.

مراقبت از عروس هلندی باعث می شود که این پرنده عمر طولانی تری داشته باشد و سالم بماند.

لانه مناسب برای عروس کاکاتیل هلندی است

شبکه ملی

عروس هلندی به یک قفس پهن و بزرگ نیاز دارد، بنابراین قفسی حداقل 60*45 سانتی متری تهیه کنید تا این پرنده به راحتی پرهای خود را باز کند. در مقایسه با قفس های چوبی، قفس های فلزی قوی تر و بادوام تر هستند و از آنجایی که این پرندگان دوست دارند در سطوح مختلف بالا بروند، داشتن میله های افقی در قفس نیز راحت است. همچنین افزودن ماسه به کف قفس باعث کاهش پراکندگی بذر می شود.

برای خوردن

برای تغذیه این پرنده از دو ظرف فلزی جداگانه برای آب و دانه استفاده کنید و از ظروف پلاستیکی غذا دادن به این پرندگان خودداری کنید زیرا عروس هلندی می تواند آنها را بجود و بشکند.

محل نگهداری عروس هلندی

همانطور که در کارمادئو گفته شد، قفس را در مکانی به دور از نوسانات دما قرار دهید، قرار دادن قفس در ارتفاع نیز به ایجاد حس امنیت در او کمک می کند. اگرچه پوشاندن قفس در شب ضروری نیست، اما به راحتی پرنده کمک می کند.

برای حفظ تهویه پرندگان، آنها را در محیطی باز اما با پوشش محافظ نگهداری کنید، زیرا می توانند از دست پرندگان فرار کنند و آنها را در معرض هوای سرد قرار ندهید.

نگهداری روزانه، هفتگی و سالانه قفس

نگهداری اولیه فضا شامل تمیز کردن روزانه آب و غذا و پر کردن آن است. هر هفته اتاق را تمیز کنید و اگر گرد و غبار شد آن را بشویید. هر سال خاک را با شن و ماسه تغییر دهید.

هلندی نگه داشتن عروس

چگونه با طوطی متاهل هلندی رفتار کنیم؟

از آنجایی که این پرندگان متعلق به مناطق کویری هستند، ممکن است در ابتدا رفتار تهاجمی داشته باشند، اما باز هم این پرندگان به راحتی با سایر پرندگان سازگار می شوند و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. این پرندگان به توجه و مهربانی شما علاقه مند هستند و اگر رفتار تحریک آمیزی نبینند به راحتی با شما موافق خواهند بود.

آموزش کاکاتیل

آموزش عروس هلندی بسیار آسان است و فقط به صبر و زمان نیاز دارد.

اصول اساسی

سن لازم برای شروع تمرین تقریباً 12 تا 14 هفته است. تربیت یک پرنده به تنهایی آسان تر از دو پرنده در یک زمان است زیرا احتمال بازی پرندگان با یکدیگر بیشتر است تا با شما. هنگام آموزش پرنده ابتدا آن را به خود و سایر اعضای خانواده معرفی کنید و اجازه دهید آنها با یکدیگر آشنا شوند و از آنجایی که ماده های این پرندگان نسبت به نرها ساکت ترند، بهتر است آنها را برای آموزش به پرنده نر معرفی کنید. . . اگر پرنده در حین تمرین رفتار عصبی از خود نشان داد، بهتر است زمان دیگری را به این کار اختصاص دهید و در این زمینه صبور باشید. بهتر است این کار را در یک اتاق کوچک و ساکت انجام دهید زیرا از حواس پرتی جلوگیری می کند.

مهمترین رکن تربیت عروس هلندی کسب اعتماد به نفس اوست. با او ملایم باشید و سعی کنید او را در آغوش خود بگیرید و وقتی اعتمادش را به دست آوردید او را به دست دیگری ببرید تا کاملاً شما را بشناسد و اگر طوطی شما را گاز گرفت به آرامی به او تذکر دهید و نه بگویید. نه

زمان آموزش پرنده نباید بیش از 20 دقیقه در روز باشد.

آموزش پیشرفته

پیشرفت آموزش با پاداش دادن به طوطی، مانند غذا، تسریع خواهد شد. عروس هلندی معمولاً در منقار خود مهارت بیشتری نسبت به پنجه خود دارد. این پرندگان قدرت تکلم بالایی ندارند اما با آموزش مداوم امکان پذیر خواهد بود.

مناسبت ها

یک عروس هلندی هر روز به 10 تا 12 ساعت استراحت نیاز دارد. این پرندگان از بازی هایی مانند بالا رفتن از نردبان، صدا زدن و ایستادن در مقابل آینه لذت می برند. بازی روی برگ درختان نیز برای این پرندگان سرگرم کننده است، اما مراقب باشید در قفس این پرندگان با اسباب بازی های پلاستیکی بازی نکنید.

پرورش کاکوتی

تکثیر این پرندگان بسیار ساده است و نیاز به یک قفس بزرگ دارد. عروس هلندی باید حداقل 18 ماه تا 2 سال سن داشته باشد تا بتواند تولید مثل کند. در طول فصل تولید مثل، این پرندگان ممکن است خشن تر از زمان های دیگر باشند. صید این پرندگان می تواند سریع باشد یا تا چهار تا شش هفته طول بکشد. دوره جوجه کشی این پرندگان 18 تا 20 روز است و جوجه ها پس از 5 تا 6 هفته لانه را ترک کرده و حدود 2 هفته پس از جوجه ریزی کاملا مستقل می شوند.

مشکلات بالقوه

مراقبت از عروس هلندی بسیار آسان است، اما برخی موارد می تواند باعث بیماری در این پرندگان شود. وجود علائمی مانند کاهش فعالیت و کاهش وزن ممکن است نشان دهنده خطر سلامتی طوطی شما باشد.

برخی از شایع ترین بیماری ها و آسیب های مرتبط با طوطی های عروسی هلندی عبارتند از: ترک خوردن بال ها یا پاها، بریدگی ها و زخم های باز، منقار و پنجه های بزرگ، لنگش یا درد پا، ریزش، کاهش وزن، گرمازدگی، شوک، شوک، آبریزش چشم. تب، نقرس، یبوست، اسهال، آرتریت و روماتیسم.

در این شرایط بهتر است قفس پرنده را در دمای مناسب نگهداری کنید و اگر حال طوطی خوب نیست با دامپزشک مشورت کنید.

مشکلات رفتاری در این پرندگان اغلب به دلیل نبود چیزی نزدیک به آنها ایجاد می شود.

خستگی، عدم اعتماد به نفس، عدم تعامل با سایر پرندگان یا افراد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند زیرا گذراندن وقت زیاد با پرنده این وضعیت را بهتر می کند.

این یعنی رفتار عروس هلندی

دم عروسی هلندی تکان دادن

پرندگان مانند سایر حیوانات دم خود را تکان می دهند. تکان دادن دم شادی آنهاست.

به راه شما می آید

شاید شما در نزدیکی یک پرنده هستید. اگر با سر بالا به سمت شما آمد، به این معنی است که از بودن در کنار شما خوشحال است.

به صدای آنها گوش دهید

وقتی صحبت از رفتار عروس هلندی می شود، گوش دادن به صدای آنها می تواند بسیار مفید باشد. وقتی خوشحال هستند صحبت می کنند، آواز می خوانند و سوت می زنند.

آنها همچنین در هنگام خوشحالی رفتارهای دیگری از خود نشان می دهند. مثلا تاج سر را بالا می برند. آنها می توانند بال های خود را باز کنند و پرواز کنند.

مردمک های گشاد شده

اگر ناگهان مردمک های یک عروس هلندی باز شود، به این معنی است که او عصبانی است. اگر این علامت را دیدید، کاری را که انجام می دهید متوقف کنید. کار شما ممکن است پرنده را عصبانی کرده باشد.

به سر و پرهای پرنده نگاه کنید. وقتی واقعا عصبانی است، می تواند سرش را پایین بیاورد. در این حالت پرها را می کشد. بالهای دمش را باز کرد. در این مورد می تواند به سراغ شما بیاید. اینها نشانه های عصبانیت پرنده است.

چرخش

اگر وارونه شود، پرنده نیز بال های خود را باز می کند. در رفتار عروس هلندی این نشانه این است که او می خواهد از قلمرو خود محافظت کند. می توانید به لانه نزدیک شوید و پرنده وارونه را ببینید. در این شرایط باید از لانه فاصله بگیرید و به قلمرو او نزدیک نشوید.

نیش عروس هلندی

اگر عروس های هلندی بخواهند شما را گاز بگیرند، به شما حمله خواهند کرد. شما باید آنها را تنها بگذارید.

سلام

به صدای خش خش که معمولاً با رفتارهای پرخاشگرانه دیگری همراه است توجه کنید. به عنوان مثال، پرنده ای به شما حمله می کند و صداهای خشن ایجاد می کند. اگر صدای خش خش از یک عروس هلندی شنیدید، باید او را تنها بگذارید.

جیغ عروس هلندی و روباه

عروس هلندی اگر احساس خطر کند فرار می کند. فریادها فرار می کنند. آنها از خود دفاع می کنند و اگر با حالت ترس مواجه شوند شما را نوک می زنند.یک عروس هلندی هرگز گاز نمی گیرد مگر اینکه در جایی گیر کرده باشد. اولین راه حل آنها وقتی می ترسند فرار کردن است.

تاج برافراشته با چشمان باز

در رفتار عروس هلندی این نشان می دهد که پرنده شما هوشیار است. اگر پرنده شما تاج خود را بلند کرد و چشمانش را باز کرد، به این معنی است که پرنده در حال تماشا است. ممکن است این را در پاسخ به صدای یا فید شما نشان دهد.

مهافکودا

هنگام صدا زدن سرش را بالا و پایین تکان می دهد، این نشان می دهد که عروس هلندی گرسنه است. اگر عروس هلندی جوان باشد و بخواهد غذا بخورد، این کار را می کنند. سرشان را بالا و پایین می برند و همزمان صداهایی تولید می کنند.

به محیط بخند

گاهی اوقات عروس هلندی به اطراف نگاه می کند. مردان معمولا این کار را انجام می دهند. قفس و چیزهای دیگر را می چینند. دلیل انجام این کار نامشخص است. اما افکاری در این مورد وجود دارد.

یک نظریه این است که عروس هلندی این کار را برای نشان دادن قلمرو خود انجام می دهد. نظریه دیگر این است که عروس هلندی این کار را برای جلب توجه زنان انجام می دهد.

عروس هلندی می پرد

عروس هلندی برای جلب توجه می پرد. ممکن است برای جلب توجه فریاد بزنند. برای جلب توجه خانم ها ممکن است یک حلقه کوچک به تاج سر بدهند. البته این کار برای حفاظت از قلمرو نیز قابل انجام است.

ویژگی های عروس هلندی را به دم و بال های آنها نگاه کنید. موهای تاج و بال ها را باز کنید. امکان راه رفتن و سوت زدن برای آنها وجود دارد.

البته این نگرش می تواند نشانه دفاع ارضی آنها باشد. اگر این رفتار با فریاد پرندگان همراه باشد، به این معنی است که او از قلمرو خود دفاع می کند. این نگرش نشانه آن است که شما باید از قلمرو آنها خارج شوید.

نوک را جلا دهید

آسیاب کردن منقار ممکن است نشان دهنده خواب آلود بودن یا ریلکس بودن پرنده باشد. آسیاب کردن منقار ممکن است به این معنی باشد که پرنده چرت می زند یا می خواهد بخوابد.

نظریه دیگری در این رابطه وجود دارد. این نظریه بیان می کند که پرنده ممکن است منقار بالا و پایین خود را تراشیده باشد تا آن را کوتاه کند.

اغراق زن هلندی

یکی دیگر از رفتارهایی که ممکن است عروسی های هلندی نشان دهند خمیازه کشیدن است. در این حالت پرنده دهان خود را باز می کند. پرنده این کار را به صورت اغراق آمیز انجام می دهد. این رفتار ممکن است نشان دهد که پرنده به اکسیژن بیشتری نیاز دارد.

در واقع پرنده گوش های خود را باز می کند یا دهان خود را از آلرژی و گرد و غبار پاک می کند. اگر این خمیازه با تکان دادن سر همراه است، آن را نادیده نگیرید. زیرا می تواند نشانه عفونت سینوسی باشد.

همچنین می تواند نشانه ای از مشکلات تنفسی باشد. اگر پای پرنده گرم باشد به این معنی است که پرنده سالم و سرحال است. اگر پاهای پرنده سرد باشد به این معنی است که پرنده ناراحت یا نگران است یا ممکن است بیمار باشد.

کاکوتی می لرزد

یکی از رایج ترین سوالات در مورد رفتار عروس هلندی لرزش است. لرزش برای یک هلندی سالم طبیعی است.

در واقع این رفتار رایج است. اگرچه برخی از لرزش ها طبیعی هستند، اما لرزش همیشه طبیعی نیست. اگر لرزش ناشی از یک بیماری باشد، واضح تر می شود. در این حالت عروس هلندی خواب آلود به نظر می رسد.

بالها پایین و پرها پف کرده اند. به اعمال صاحبش پاسخ نمی دهد. دم پرنده بالا و پایین می رود. در این صورت باید پرنده را نزد دامپزشک برد.

این علائم معمولاً نشانه عفونت یا بیماری باکتریایی است و اگر پرنده نزد دامپزشک برده نشود ممکن است بمیرد.

دم را بالا و پایین بیاورید

گاهی اوقات این نشانه بیماری مادربزرگ هلندی است. در واقع، دامادهای هلندی گاهی اوقات در هنگام بیماری دم خود را بالا و پایین می کنند. اگر این علامت را دیدید باید پرنده را نزد دامپزشک ببرید.

سایر علائم بیماری در عروس هلندی

رفتارهای دیگری نیز در رفتار عروس هلندی وجود دارد که نشانه بیماری پرندگان است، مانند اینکه پرنده زیاد می خوابد، گاهی عطسه می کند، صدای خود را از دست می دهد، زیاد یا کم می خورد یا ناگهان زیاد می نوشد. اب. اینها می تواند نشانه بیماری پرندگان باشد.

اگر رنگ مدفوع و دفعات مدفوع تغییر کرد، باید او را نزد دامپزشک ببرید. رفتارهای دیگری نیز وجود دارد که مشخصه این بیماری است.

به عنوان مثال، بریدن پر می تواند نشانه ای از بیماری بال و منقار باشد. داشتن پر نیز می تواند نشانه ای از خستگی باشد.

تمیز کردن

عروس هلندی از خود مراقبت می کند. در این صورت به نظر می رسد که پرهای خود را شانه می کنند. برای این کار پرهای خود را با دهان تمیز می کنند. در واقع نظافت یک اصل بسیار مهم برای بسیاری از پرندگان است.

این نظافت نیز نوعی نظم اجتماعی است. در واقع قسمت هایی از پرنده وجود دارد که نمی توانند خود را تمیز کنند. پرندگان دیگر برای کمک و رشد پرهای خود می آیند. مثلا زیر نوک و زیر سر.

عروس هلندی چیزی پرتاب کرد

اگر همسر هلندی شما از بودن در قفس خسته شود، این کار را انجام می دهد. شروع کردند به پرتاب اشیا.

پاها را در خز بلند کنید

شما می توانید عروس هلندی را ببینید که یک پای خود را بلند کرده و آن را در یک پر پنهان کرده است. در این صورت دمای بدن را حفظ می کند. این رفتار کاملا طبیعی است. بنابراین، پرنده دمای بدن خود را حفظ می کند.

مشکل با عروس هلندی

تشخیص علائم استرس در رفتار عروس هلندی بسیار مهم است. استرس می تواند مشکلات جدی سلامتی در آنها ایجاد کند.

اگر متوجه شدید که پرنده شما این علائم را دارد، باید دریابید که چه چیزی باعث این رفتارها می شود. شاید عروس هلندی شما به دلیل تنهایی این کار را انجام دهد. شاید پرنده به محیط بهتری نیاز دارد.

گاهی پرنده را از قفس بیرون بیاورید. اسباب بازی های بیشتری به آنها بدهید. به نیازهای همه پرندگان توجه کنید. اگر پرنده همچنان این علائم را نشان داد، بهتر است آن را نزد دامپزشک ببرید.

اگر این علائم را بشناسیم، می توانیم فورا به آنها کمک کنیم. با کمک آنها، پرندگان دوباره احساس آرامش و امنیت می کنند. برخی از روندهایی که نشان می دهد عروس هلندی تحت فشار هستند عبارتند از:

تمیز کردن

جیغ

پرسه زدن

پرچم بگیر

بلوغ عروس هلندی

بلوغ جنسی این پرندگان یکی از مهمترین موارد در زندگی آنهاست. پرندگان نر به سن یک یا دو سالگی می رسند تا زمانی که بالغ شوند این پرندگان پرخاشگر می شوند که در پرندگان بسیار رایج است و باید صبور باشید. حتی پرنده شما ممکن است افسرده باشد که این مشکل نر است و پس از مدتی خوب می شود که صبر می طلبد.

این پرنده های آفتابی زیبا تا دو سالگی رفتار غالبی دارند زیرا در شرف تبدیل شدن به رئیس هستند و این حالت زیاد دوام نمی آورد و باز صبر شما نیاز است.

رفتار همراه ساقدوش عروس هلندی

با نزدیک شدن به فصل جفت گیری، داماد نر با چرخاندن دم به دور جسم، دم خود را به چوب یا شی دیگری می مالد. آن کار را انجام خواهد داد)

عروس مثل اردک سرش را به جلو بلند می کند، دمش را بلند می کند و صداهای ملایمی می دهد (او می خواهد آمادگی خود را به مرد اعلام کند).

گاهی عروس عروسک ها را حتی زمانی که داماد مردی وجود ندارد، رها می کند. حتی اگر عروس هنوز جفت نگرفته باشد، اغلب تخم می گذارد. علت کوبیدن نوک عروس هلندی به زمین

به این می گویند اعتیاد زنانه با تخمک گذاری مزمن

ازدواج عروس هلندی اغلب بسیار دشوار است، ممکن است یک جفت عروس هلندی زن و مرد داشته باشید که هرگز ازدواج نکنند، اما اگر ازدواج کنند، والدین بسیار خوبی خواهند بود و مراقب فرزندان خوبی خواهند بود.

آنها معمولاً 3 تا 4 تخم می گذارند، اما ممکن است 1 یا 2 تخم خالی باشد یا جوجه بلافاصله پس از جوجه ریزی بمیرد. بین تخمگذاری چند روز فاصله است و بعد از گذاشتن آخرین تخم، ماده به طور مداوم روی تخمها می خوابد و نر از ماده مراقبت می کند.

نرها و ماده ها برای بزرگ کردن جوجه ها با هم همکاری می کنند.

هنگامی که جوجه ها رشد کردند و شروع به خوردن دانه کردند، آنها را از والدین خود جدا کرده و در قفس دیگری قرار دهید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com