عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 25 شهريور 1402
بازدید : 20308
نویسنده : سئوکار


مانیتور یک دستگاه نمایشگر مانند صفحه تلویزیون است که سیگنال خروجی گرافیکی کارت گرافیک کامپیوتر را تفسیر و نمایش می دهد. این دستگاه به شما این امکان را می دهد که از یک رابط نمایشگر برای تعامل با رایانه خود و استفاده از وسایل جانبی مانند ماوس یا صفحه کلید استفاده کنید. با حرکت دادن ماوس می توانید نتیجه دلخواه را روی صفحه مشاهده کنید. همچنین می توانید فرمان های صادر شده را با صفحه کلید روی مانیتور مشاهده کنید.

انواع مانیتور و نحوه کار با آنها

دانستن انواع مانیتورها برای اطلاع از عملکرد و عملکرد آنها مهم است. فناوری نمایش به برنامه های مختلفی تبدیل شده است که از همان فناوری اولیه استفاده می کنند. تمام صفحه نمایش های تلویزیون و کامپیوتر شروع به استفاده از CRT کردند و با گذشت زمان تغییر کردند.

مانیتورهای CRT

مانیتورهای CRT

این نوع مانیتور برای کار به قدرت و تجهیزات الکترونیکی بیشتری نیاز دارد. طبق استانداردهای امروزی، بسیاری از مدارهای آنالوگ بزرگ هستند و در مقایسه با صفحه نمایش های کوچک، فضای زیادی را اشغال می کنند.

نحوه کار مانیتورهای CRT ارتباط زیادی با اجرای آنها دارد. یک مانیتور CRT با دریافت اطلاعات از PCB های الکترونیکی مختلف که سیگنال دریافتی از کارت گرافیک کامپیوتر را پردازش کرده اند، کار می کند. علاوه بر این، پردازش و تقسیم رنگ توسط سیگنال ارسال شده به مادربرد لوله CRT متصل به پشت لوله CRT انجام می شود. سوئیچ های الکترونی برای هر رنگ، الکترون ها را به ناحیه فسفر مربوط به آن رنگ منتقل می کنند.

تکنولوژی ماسک سایه

ماسک سایه یک لایه محافظ با سوراخ‌هایی در آن است که با نواحی خاصی از فسفر (محل برخورد الکترون‌ها) در یک راستا قرار می‌گیرند و از قرار گرفتن اشتباه الکترون‌ها جلوگیری می‌کنند. بنابراین می توان گفت که ماسک سایه از مشکلات خلوص رنگ جلوگیری می کند.

ماسک سایه از فلز ساخته شده است و بنابراین تحت تأثیر میدان های مغناطیسی قرار می گیرد. برای این منظور یک سیم پیچ ضد گاز در قسمت جلویی CRT جایی که ماسک سایه وصل می شود قرار داده می شود و هر بار که مانیتور روشن می شود سریعاً روشن می شود تا ماسک سایه از بین برود و در نتیجه می توان از رنگ شدن آن جلوگیری کرد. مشکلات نظافت

کویل یاپا

اگر یک CRT سیم پیچ انحرافی گران قیمت نداشته باشد، پرتو الکترونی به سادگی از مسیر پرتو الکترونی اولیه در نقطه ای در مرکز صفحه خارج می شود. سیم پیچ های انحرافی توسط مدار الکترونیکی CRT تغذیه می شوند تا الکترونیک را در جهت صحیح بکشند. پرتوها از گوشه بالا سمت چپ به سمت راست در خطوط متوالی در پایین صفحه هدایت می شوند تا کادر کامل شود.

آند نهایی

یک آند با ولتاژ بالا که اندانود نامیده می شود، به کناره CRT متصل می شود و الکترون ها را به سمت یک پوشش فسفری در شیشه نمایشگر شتاب می دهد.

ترانسفورماتور خروجی خطی

این ولتاژ از یک ترانسفورماتور تک خط 55 تا 60 کیلو ولت واقع در ترانسفورماتور اصلی تولید می شود. علاوه بر این، این ترانسفورماتور ولتاژ بالایی تا 600 ولت را برای کمک به فوکوس فراهم می کند که به برد پایین لوله متصل می شود و به شبکه کنترل G3 تغذیه می شود.

همچنین ولتاژهایی برای شبکه های کنترل G1 و G2 ایجاد می کند که به ترتیب بر روشنایی تصویر تأثیر می گذارد یا از خطوط خروجی یا ناپیوستگی روشنایی جلوگیری می کند. یک ولتاژ نیز از ترانسفورماتور به بخاری کاتد تامین می شود.

مانیتورهای LCD

صفحه نمایش ال سی دی

CRT ها با نمایشگرهای LCD جایگزین شدند. آنها ابتدا مشکلات عملکردی با زمان پاسخ داشتند، اما در نهایت حل شدند. مولکول های کریستال مایع بین دو الکترود قرار دارند. مقدار نوری که می تواند از مولکول های کریستال مایع عبور کند با مقدار بار الکتریکی اعمال شده به الکترودها تعیین می شود. نمایشگرهای LCD برای روشن کردن تصویر به نور پس زمینه نیاز دارند. این فناوری نور پس زمینه نیز دستخوش تغییرات گسترده ای شده است.

برای اولین بار از لوله های فلورسنت فشرده (CFL) استفاده شد. همچنین مبدل هایی برای افزایش ولتاژ منبع تغذیه مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت تبدیل به یک جزء رایج شد و از کار افتاد. خوشبختانه CFL با LED جایگزین شده است. این باعث می شود صفحه نمایش های LCD قابل اعتمادتر باشند.

انواع مانیتور LCD

انواع مختلفی از مانیتورهای LCD برای استفاده در صنایع مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال، یک مدل از مانیتورهای LCD را می توان به ویژه برای رایانه های رومیزی در نظر گرفت. شما می توانید از این مانیتور برای کامپیوترهای شخصی خود استفاده کنید.

محل قرارگیری آنها روی میز خواهد بود و با استفاده از کابل به کیس متصل می شوند. گروه دیگری از مانیتورهای LCD می توانند آنهایی باشند که در فریم های آهنی یا آلومینیومی قرار می گیرند. کاربران می توانند از این مانیتورها در صنایع مختلف و با اهداف کاربردی متفاوت استفاده کنند.

صفحه نمایش LED

نمایشگرهای LED

مانیتورهای LED در واقع مانیتورهای LCD با نور پس زمینه LED برای روشن کردن تصویر LCD هستند. من شخصاً طرفدار این نوع مانیتور نیستم. اگر این واقعا یک مانیتور LED است، آیا پیکسل ها نباید LED تولید کنند؟ سازندگان تلویزیون به میکرو ال ای دی ها علاقه مند شده اند. خرید مانیتور ایسوس

صفحه نمایش YALED

صفحه نمایش QLED یا نقطه کوانتومی برای تبدیل نور پس زمینه به رنگ های اصلی خالص استفاده می شود. این نانوکریستال های نیمه هادی به فیلترهای رنگی RGB کمک می کنند تا از دست دادن نور و تداخل رنگ را کاهش دهند. نسخه های موتور الکتریکی در حال حاضر در حال آزمایش هستند. این بدان معناست که با اعمال جریان الکتریکی به نانوذرات معدنی، QD-LED یک پیکسل ایجاد می کند. این اجازه می دهد تا طیف رنگی عالی و سطوح سیاه روی صفحه نمایش را مشاهده کنید.

آیا مانیتورها از HDMI پشتیبانی می کنند؟

اکثر مانیتورها از VGA برای برقراری ارتباط با کامپیوتر و سایر دستگاه ها پشتیبانی می کنند، اما پشتیبانی از HDMI مدتی است که به یک ویژگی مهم تبدیل شده است. با مانیتورهایی که از پورت HDMI پشتیبانی می کنند، می توانید انتظار کیفیت نمایشگر بالاتری داشته باشید. اکثر مانیتورهای LED جدید تولید و معرفی شده از پورت های HDMI و VGA پشتیبانی می کنند. اگر رایانه یا دستگاه های رومیزی شما از HDMI پشتیبانی می کنند، می توانید از پورت مربوطه برای اتصال به مانیتور استفاده کنید و در غیر این صورت، پورت VGA می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

مانیتور کامپیوتر چیست؟

تمامی مانیتورهای معرفی شده را می توان به عنوان مانیتور کامپیوتر رومیزی استفاده کرد. پیش از این، بسیاری از طرفداران از نمایشگرهای CRT به عنوان مانیتور رومیزی استفاده می کردند، اما اکنون شاهد نمایشگرهای LED یا LCD هستیم. با توجه به قیمت مانیتور کامپیوتر می توانید مدل نوع آنها را انتخاب و خریداری کنید.

اگر می خواهید بازی کنید، باید مانیتورهایی با نرخ تازه سازی بالا بخرید. در واقع استفاده از مانیتورهای LED را می توان یک نیاز ضروری برای گیمرها و کسانی که می خواهند تصاویر ورزشی شگفت انگیزی را مشاهده کنند در نظر گرفت. اگر از جمله کاربرانی هستید که نمی خواهید هزینه زیادی برای خرید مانیتور صرف کنید، انتخاب مانیتورهای LCD می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

اگرچه استفاده از مانیتورهای CRT منطقی به نظر نمی رسد، اما مشتریانی هستند که علاقه زیادی به خرید آن نشان می دهند. البته به نظر می رسد این دسته از کاربران فقط می خواهند از صرف هزینه های زیاد در انجام کارهای روزمره و استفاده از نمایشگرهای CRT برای نمایش چیزی اجتناب کنند. بنابراین با این اطلاعات پاسخ این سوال را پیدا کرده ایم که چه چیزی باید بر کامپیوتر نظارت داشته باشیم.

کاربرد کنترلر چیست؟ نمایندگی رسمی ایسوس

مانیتورهای LED

همانطور که گفته شد، مانیتور رابط نمایشگر برای کارهایی است که می خواهید با کامپیوتر انجام دهید. مانیتورهای مختلف در اندازه های مختلف موجود است که می توان از آنها استفاده کرد.

یکی از مهمترین کاربردهای مانیتور برای کاربران کامپیوترهای رومیزی است. اگر از لپ تاپ استفاده نمی کنید و همچنان به نوشتن در مورد کامپیوتر علاقه دارید، به یک مانیتور با کیفیت و قدرتمند نیاز دارید. علاوه بر این، مانیتور می تواند برای فروشگاه های بزرگی که نیاز به ارتباط بین دوربین های مداربسته دارند بسیار مفید باشد. به طور معمول، فروشگاه های بزرگ از مانیتورهایی استفاده می کنند که می توانند تعداد زیادی دوربین مداربسته را در خود جای دهند.

مانیتورها کاربردهای زیادی در صنعت و شرکت ها دارند. کاربران بخش ویژه برای مدیریت برنامه به مانیتورهای با کیفیت بالا نیاز دارند. البته مانیتورهای موجود در صنعت می توانند انواع مختلفی داشته باشند و هر کدام با نوع متفاوتی (نوع قاب) ساخته می شوند. پاسخ به این سوال که کاربرد مانیتور چیست بسیار زیاد است و فقط در این قسمت ذکر شده است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com