معرفی شغل گویندگی+درآمد و مزایا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 10 شهريور 1402
بازدید : 307
نویسنده : سئوکار

گویندگی از جمله کارهایی است که نیازمند تمرکز بالا و دقت و خلاقیت است. زیرا یک اثر خلق شده را باید جذاب‌تر جلوه داد، اما لازم نیست تا حتماً برای این کار هنرمند باشید و یا استعداد ذاتی داشته باشید. با وجود دوره مجازی گویندگی و فن بیان محمدرضا علیمردانی هر شخصی می‌تواند در حوزه گویندگی فعالیت داشته باشد.

معرفی شغل گویندگی+درآمد و مزایا
گویندگی می‌تواند جز مشاغل پر زحمت و سخت باشد؛ زیرا که تنها با صدا باید مفهوم مورد نظر را به شنونده یا بیننده منتقل کرد و احساسات و خشم و دیگر حس‌ها را تنها با صدا به شخص دیگر انتقال دهید. اما با کمی تمرین می‌توانید به بهترین گوینده تبدیل شوید.جوان ایرانی (irjavan.com)

نحوه یادگیری گویندگی
بسیاری از افراد هستند که علاقه بسیاری به گویندگی دارند و دوست دارند به‌صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته باشند؛ اما به علت نداشتن دانش بر اصول فن بیان، نتوانسته‌اند تا در حوزه مورد علاقه خود فعالیت داشته باشند. اما حالا با شرکت در دوره گویندگی و فن بیان محمدرضا علیمردانی می‌توانید علاوه بر تقویت صدای خود و یادگیری اصول فن بیان، به فعالیت در حوزه گویندگی بپردازید.

اصول مهم گویندگی
یکی از اصول‌ مهم برای یادگیری گویندگی و نیاز پایه برای این کار صدای با کیفیت و خوب است. اما جدا از استعداد شخصی که فرد باید داشته باشد، شرکت در کلاس‌های آموزش صداپیشگی و آموزش دیدن و داشتن تمرین‌های متعدد، برای یادگیری چنین مهارتی لازم است.

 

این نکته را بدانید که بدون شرکت در دوره‌های آموزشی امکان پرورش و تقویت صدا، میسر نخواهد بود و شما نیاز به مربی باتجربه‌ای دارید تا در این مسیر نقاط قوت و ضعف شما را بشناسد و بتواند به خوبی همراه شما در مسیر موفقیت باشد.

اما مسئله‌ای که وجود دارد برخی از افراد اطلاعاتی در مورد کلاس‌های موجود آموزش گویندگی ندارد. از همین رو باید گفت که دوره‌های آموزش گویندگی استاد محمدرضا علیمردانی، برای آموزش گویندگان و مهارت استعدادها در حال برگزاری است و می‌توانید در این دوره‌ها شرکت داشته باشید.

ویژگی های دوره آموزش صدا و بیان مجازی محمدرضا علیمردانی چیست؟
در ابتدا باید گفت که محمد رضا علیمردانی با بیش از 2 دهه تجربه و تخصص در زمینه دوبلاژ و گویندگی جز بهترین صداپیشه‌ها شناخته شده‌اند که با برگزاری دوره‌های متعدد تقویت صدا، توانسته‌اند صداپیشگان و گویندگان بسیاری را پرورش دهند. از ویژگی‌های این دوره مجازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همیشه در دسترس بودن فایل‌های آموزشی
هزینه کمتر نسبت به دوره های حضوری
پشتیبانی دائمی
زمینه‌های شغلی یک گوینده چیست؟
زمینه‌های شغلی برای فرد گوینده بسیار متنوع است و با توجه به مهارت‌هایش می‌تواند حتی در عرصه دوبلاژ نیز فعالیت داشته باشد. فرد گوینده می‌تواند علاوه بر فعالیت به عنوان گوینده اخبار، انواع برنامه‌های تلویزیونی و رئالتی شوها، در انواع فیلم‌های اکشن و جنایی و دیگر ژانرهای موجود، کارتون‌ها، اکثر تبلیغات خدمات و کالاها و هر آن چه که تصویری را به نمایش می‌کشند فعالیت داشته باشد و صداپیشگی کند.

میزان درآمد یک گوینده چقدر است؟
گویندگان می‌توانند از راه‌های گفته شده در آمد خوبی کسب کنند اما لازم است بدانید که گویندگی به همین راحتی نیست و نیازمند صدای دلنشین و با کیفیت، مهارت لازم و داشتن علم مربوطه به گویندگی است. درآمد یک گوینده بستگی به حجم پروژه دارد. همچنین نحوه کار گویندگان به‌صورت قرار دادی است و این قرار می‌تواند از چند روز تا چند ماه و حتی سال‌ها به طول بینجامد.

وظایف و ویژگی‌های گویندگی
یک گوینده در مرحله اول باید توانایی کار تیمی را داشته باشد. زیرا برای تولید یک اثر و گویندگی و حتی دوبلاژ یک فیلم باید بر روی تمامی کاراکترهای فیلم کار شود و نیازمند کار تیمی است. همچنین یک گوینده باید از تمرکز بالایی برخوردار باشد. زیرا برای دفعاتی که پخش زنده برنامه است و مردم آن را گوش می دهند آن‌قدر باید آماده باشیدو از تمرکز بالایی برخوردار باشید تا اشتباهی در بین گفتارتان رخ ندهد.

ویژگی های یک گوینده خوب چیست؟
اما می‌رسیم به ویژگی‌های یک گوینده خوب، که بسیار جالب است. یک گوینده باید توانایی نسبتاً خوبی در به یاد سپاری جملات داشته باشد و هیچ کلمه ای را جا نیندازد. زیرا در هر لحظه نمی توان از روی برگه، گویندگی را انجام داد. گویندگان باید از آرامش خاصی برخوردار باشند و بتوانند در لحظه به درستی هرچه تمام تر تصمیم بگیرند. توانایی ارتباطات مهارت‌های کلامی هم جز اصلی‌ترین ویژگی‌های یک گوینده است و باید از فن بیان مناسبی برخوردار باشد تا برای مخاطبان جذاب به نظر برسد. زیرا در صورت جذاب نبودن مهارت کلامی گوینده، اثر دوبله شده ممکن است برای مخاطبان به خصوص کودکان خیلی جذاب نباشد و در آینده مسیر شغلی جذابیتی برای مخاطبین نداشته باشد که اثرهای دوبله شده توسط آن گوینده خاص را ببینند یا بشنوند.

جمع بندی
یکی از راه‌های رسیدن به آمادگی بالا در حین گویندگی برنامه‌های زنده، تمرین و تکرار بیش از حد است. یکی از نکات مهم حین اجرای گویندگی واکنش درست نشان دادن به همه جملاتی است که طرف مقابل در رادیو برای شما بازگو می‌کند. هم چنین فیلم‌ها و کارتون به دلیل آن که به زبان دیگر کشورها هستند، باید درک نسبی نسبت به فرهنگ و آداب رسوم آن کشور داشته باشید تا جملات را با احساس بهتری بیان نمایید. شما تنها با شرکت در آموزش مجازی گویندگی و فن بیان محمد رضا علیمردانی mohammadrezaalimardani.com می‌توانید چنین مهارتی را کسب نمایید.

https://irjavan.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%da%af%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com