سخنران موفق کیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1402
بازدید : 20501
نویسنده : سئوکار

 تصور کنید که بدون در دست داشتن یک برگه یا در نظر گرفتن آنچه پیش روی شماست در حال سخنرانی و ایراد سخنرانی هستید و تمام شنوندگان و مخاطبان تحت تأثیر قدرت گفتار و تکنیک بیان شما قرار می گیرند. آنها کاملاً به شما گوش می دهند. بسیاری از ما آرزوی تبدیل شدن به یک سخنران عمومی و سخنران عمومی موفق را داریم، اما این رویا زمانی محقق می شود که مهارت های بیان را یاد بگیریم و تمرین کنیم تا یک سخنران عمومی خوب شویم. در ادامه، به مهارت‌هایی که یک سخنران برای موفقیت نیاز دارد، می‌پردازیم. تعامل با مخاطب را فراموش کنید، به جز سوالاتی که در پایان از مخاطبان خود می پرسید، تعامل مخاطب باید بسیار محدود باشد. در طول سخنرانی، بسیاری از سخنرانان اصرار دارند که مخاطبان به طور دسته جمعی به سؤالات آنها پاسخ دهند یا با بالا بردن دستان خود برای تأیید یا رد سخنان او پاسخ دهند. این نوع تعامل با مخاطب فقط می تواند برای مهمانی ها یا مجالسی مفید باشد که برای سرگرمی مخاطب است. توجه داشته باشید که مکالمه با این نوع برنامه ها متفاوت است. مخاطب شما برای این سخنرانی که شما می کنید آماده است و گوش می دهد. فراموش نکنید که صحبت کردن مسئولیت شماست.


نقش آفرینی مثل یک بازیگر حتما دیده اید که بازیگران نقش های خود را به قدری خوب بازی می کنند که حتی نمی دانید آنها بازیگر هستند. فکر می کنید این اتفاق چگونه می افتد و آیا با بازی او موافقید؟ پاسخ به این سوال ساده است: او نقش خود را می پذیرد. به عنوان یک سخنران، باید به آنچه می گویید ایمان داشته باشید تا آن را به گوش مخاطب برسانید. اگر خودتان به چیزی اعتقاد دارید و برایتان مهم است، متقاعد کردن دیگران در مورد آن بسیار آسان تر خواهد بود. وقتی چیزی را از صمیم قلب بیان می کنید، مخاطب تحت تأثیر شما قرار می گیرد. بخشش بخش مهمی از کلمه است که باید یاد گرفت و تمرین کرد. در آموزش گفتار و ارتباط شرکت کنید برای موفقیت در هر شغلی آموزش های اولیه و کامل بسیار مهم است. وقتی چیزی را به طور کامل یاد بگیرید، موفقیت شما در آن زمینه افزایش می یابد. در مورد توانایی گفتاری و گفتاری، علاوه بر تقویت و به کارگیری مهارت های عمومی و اختصاصی خود، باید اصول این فعالیت را نیز به طور کامل یاد بگیرید. از این رو موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به کسانی که می خواهند این مهارت ها را بیاموزند آموزش مهارت های گفتاری و گفتاری ارائه می دهد. مختصر و مفید باشد. هیچ کس دوست ندارد کلمه ای را بشنود که به معنای بیش از حد باشد. این برای همه خسته کننده است. ارائه موضوع باید مانند یک وعده غذایی باشد، نه بیشتر و نه کمتر. توضیح بیش از حد در مورد موضوع کیفیت گفتار را کاهش می دهد و حتما شما هم چنین مواردی را تجربه کرده اید. در این نوع سخنرانی شیراحمدی، مخاطب خسته می شود و نه تنها به حرف شما گوش می دهد، بلکه از شما انتظار دارد که به سرعت صحبت را تمام کنید. بنابراین، برای تبدیل شدن به یک سخنران حرفه ای، باید صحبت کردن را به طور مختصر و موثر نیز تمرین کنید. با حضور در سخنرانی ها و تکنیک های سخنرانی می توانید این موضوع را بهتر یاد بگیرید.

زیاد معرفی نکنید، مقدمه را فراموش کنید و تشکر کنید: به محض ورود به اصل مطلب بروید. این باعث می شود که مخاطب به سرعت جذب سخنرانی شما شود و ظاهر شما بسیار متفاوت باشد. برای جذب مخاطب از موارد زیر استفاده کنید: سوال بپرسید: برای جذب مخاطب سوال بپرسید. بسته به موضوعی که قرار است در مورد آن صحبت کنید، می توانید با یک سوال جالب شروع کنید. به عنوان مثال، اگر موضوع سخنرانی شما در مورد تجارت است، می توانید از مخاطبان خود بپرسید که آیا واقعاً می دانید یک کارآفرین کیست یا سؤالاتی مشابه. با شوخی و طنز شروع کنید: اگر نوع گفتگو اجازه می دهد، با شوخی شروع کنید. لبخند زدن در بین مخاطبان توجه آنها را به سخنان شما جلب می کند و می تواند از همان ابتدا به یک مکالمه موفق منجر شود. از یک نقل قول استفاده کنید: با نقل قول از یک فرد مشهور شروع کنید. از آنجایی که همه افراد مشهور را می شناسند، نه تنها مخاطب را جذب می کند، بلکه به سخنرانی شما اعتبار می بخشد.

اشتباهات را شناسایی و تصحیح کنید همه بهتر از دیگران خودشان را می شناسند، بنابراین بهتر است ابتدا ایراداتی را که بر سبک ارائه شما تأثیر می گذارد، شناسایی کنید. شناسایی عیب بزرگترین گام در رفع آن است. به عنوان مثال، اگر احساس می کنید که بدون اعتقاد کافی صحبت می کنید و در طول سخنرانی خود تردید دارید، اصلاح آن را تمرین کنید. یکی از بهترین تمرینات برای این نقش این است که صدای خود را ضبط کنید و چند بار به آن گوش دهید تا متوجه شوید که در کجا هنگام صحبت کردن تردید دارید. همچنین می توانید از دوستان خود بخواهید که به شما کمک کنند تا صدای خود را ضبط کنید و برای آنها ارسال کنید و سپس مشکلات خود را به آنها بگویید. این مزیت دیگری نیز دارد، زیرا شما عادت دارید همیشه صدای خود را بشنوید، بنابراین شما متوجه عیب خود نخواهید شد، اما دوستانتان متوجه خواهند شد. اگر در برقراری تماس چشمی مشکل دارید، از تمریناتی برای حذف این نقش استفاده کنید.

ضمیر «من» را به کلی کنار بگذارید. اگر به عنوان یک سخنران از تجربیات، موفقیت ها و شکست های خود صحبت کنید، حوصله مخاطب سر خواهد رفت. حضار به این دلیل به سخنرانی شما نیامدند، فقط درباره خودتان صحبت کنید. علاوه بر این، وقتی از ضمیر «من» استفاده می کنید، مخاطب احساس می کند که خیلی مهم نیست و به تدریج توجه خود را از گوش دادن به شما از دست می دهد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که بگویید من و شما به جای من. به این ترتیب مخاطب با شما همدلی می کند و به حرف های شما توجه بیشتری می کند. آمار زیادی ارائه نکنید، زیرا بسیاری از مردم تمایل دارند از اعداد در گفتار استفاده کنند. نمودارهای مختلف، اسلایدهای پاورپوینت و سایر ابزارهای مورد استفاده برای نمایش آمار برای نمایش اعداد و ارقام عالی هستند، اما باید مراقب باشید که از این نوع نمودارها و ابزارهای نمایش آماری زیاد استفاده نکنید. مخاطبان بنابراین، اگر می خواهید از آمار و ارقام برای صحبت خوب استفاده کنید، اندازه آنها را در نظر بگیرید که نه خیلی بلند است و نه خیلی کوتاه.

. استفاده از اعداد در سخنرانی در واقع برای تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان سخنرانی ما است، بنابراین لازم است قبل از تهیه سخنرانی به این موضوع توجه کنیم. مطالعات نشان داده است که پس از پایان یک سخنرانی، شنوندگان معمولاً نمی توانند سه عدد یا عدد ارائه شده در آن را به خاطر بسپارند. بنابراین، لازم نیست خودتان را برای تهیه فهرستی طولانی از اعداد به زحمت بیندازید. اهمیت یادگیری فنون بیان چیست؟ اگرچه نیازی نیست که به طور منظم در مقابل گروه ها جلساتی برگزار کنید، اما موقعیت های زیادی وجود دارد که در آن مهارت های خوب سخنرانی در جمع می تواند به شما در پیشرفت شغلی و ایجاد فرصت های جدید کمک کند. مقالات می توانند در تمام زمینه های زندگی به شما کمک کنند. هنر بیان می تواند به شما کمک کند شغل خوبی پیدا کنید، با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنید، در تجارت، محل کار یا هر جای دیگری. هرچه مهارت های ارتباطی بیشتری داشته باشید، در انتقال معنای خود به دیگران مشکل کمتری خواهید داشت. مهارت های سخنرانی و ارائه خوب فرصت های شغلی شما را افزایش می دهد. فروش، تجارت، آموزش، ارتباطات، رایانه، مدیریت، مدیریت، قانون، پلیس، امور دولتی، پذیرش، صنعت مهمان‌نوازی، بازاریابی، خدمات مشتری همگی به مهارت‌های ارتباطی و ارائه عالی بستگی دارند. در طول سال ها، سخنوری نقش مهمی در آموزش، دولت، سیاست، اقتصاد و تجارت داشته است. کلمات قدرت اطلاع رسانی، ترغیب، آموزش و سرگرمی را دارند. و کلام گفتاری می تواند قدرتمندتر از کلام نوشتاری باشد. در حالی که مهارت های خوب می تواند فرصت های خوبی را برای افراد باز کند، استفاده نادرست از آنها می تواند فرصت ها را از شما سلب کند. به عنوان مثال، رئیس شما ممکن است پس از ارائه یا بازاریابی ضعیف محصول یا خدمات آموزش گویندگی زهرا شیراحمدی، شما را ارتقاء ندهد، یا ممکن است یک قرارداد جدید ارزشمند را که بسیار سودآور بوده از دست بدهید. در اینجا اهمیت بیان بیشتر آشکار می شود. مهارت های ارتباطی به ایجاد روابط مهم در داخل و خارج سازمان کمک می کند. به عنوان مثال، با تمرین صحبت کردن، یاد خواهید گرفت که برای هر مخاطبی پیامی آماده کنید. با گذشت زمان، یاد می گیرید که تصمیمات مهمی بگیرید، از محیط اجتماعی خود درس بگیرید و سبک ارتباطی خود را بسته به موقعیت تنظیم کنید.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com