وظایف مشاور تحصیلی در قبال دانشجویان چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402
بازدید : 1915
نویسنده : سئوکار


از طریق مشاوره حرفه ای می توان توانایی ها و محدودیت های دانش آموزان را شناخت و فرصت های موجود را به حداکثر رساند. مشاوره تحصیلی می تواند دانش آموزان را با شناسایی استعدادها و توانایی های آنها در مسیر درست هدایت کند. مشاوران تحصیلی با همکاری معلمان، خانواده ها و مسئولان مدرسه می توانند به دانش آموزان در حل مسائل تحصیلی، خانوادگی و روانی و ایجاد ثبات عاطفی و در نهایت دستیابی به اهداف تحصیلی کمک کنند.

مشاوره تحصیلی برای والدین و فرزندان آنها بسیار مهم است زیرا نقشی حیاتی در موفقیت یا شکست دانش آموزان در مسیر تحصیلی و شغلی آنها دارد. به طور کلی وظیفه یک مشاور تحصیلی عبارت است از: راهنمایی تحصیلی، آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری، حل مشکل افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحان، حل رفتار نابهنجار، ارائه راه حل برای حل مشکلات روحی و روانی و در نهایت هموارسازی راه. برای موفقیت تحصیلی قبولی در رشته مورد علاقه به خصوص در بهترین دانشگاه های کشور.

از طریق راهنمای مطالعه می توان توانایی ها و محدودیت های دانش آموزان را شناسایی کرد و از امکانات موجود حداکثر استفاده را برد. یک راهنمای تحصیلی می تواند با شناسایی دقیق استعدادها و مهارت های دانش آموزان را در مسیر صحیح مطالعه راهنمایی کند. یک مشاور تحصیلی می تواند با معلمان، خانواده ها و پرسنل مدرسه همکاری کند تا دانش آموزان را در حل مسائل تحصیلی، خانوادگی و روانی و ایجاد ثبات عاطفی و در نهایت دستیابی به اهداف آموزشی کمک کند.


لزوم مشاوره تحصیلی

مشاور آموزشی با دانش; با شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش آموزان به آنها کمک می کند تا از توانایی های بالقوه خود حداکثر استفاده را ببرند. او همچنین مهارت های تدریس و یادگیری، روش های برنامه ریزی درسی را آموزش می دهد، راه حل هایی برای غلبه بر افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحان ارائه می دهد و همچنین در انتخاب رشته درست و منطقی کمک می کند. زمینه های لازم برای موفقیت تحصیلی و شغلی دانش آموزان و حتی دانشجویان را فراهم می کند.

لزوم مشاوره تحصیلی برای والدین

بدیهی است که مشاور تحصیلی بدون توجه به خانواده دانشجو نمی تواند در مشاوره تحصیلی موفق باشد. خانواده و والدین نقش مهمی در افت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی و شغلی آنها دارند. خانواده سرعت دستیابی دانش آموزان به اهداف تحصیلی را تنظیم می کند. خانواده های بی انگیزه، بی سواد و غیرفعال، دانش آموزان تیزهوش را کند می کنند. بنابراین، مشورت با والدین در طول فرآیند آموزشی اهمیت ویژه ای دارد. یک مشاور تحصیلی به خانواده ها درباره توانایی ها و استعدادهای نهفته فرزندشان آموزش می دهد و مهارت هایی را که برای موفقیت نیاز دارند به آنها آموزش می دهد. مشاوران همچنین در رسیدگی به مشکلات و مسائل درون خانواده که ممکن است باعث افت تحصیلی دانش آموزان شود، کمک زیادی می کنند.

 

نیاز به مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب شغل وجود دارد

90-پنج آزمون نمونه دولتی رتبه اول علوم تجربی; وی دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه شریف بود. متأسفانه تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در مدارس و دانشگاه‌ها عمدتاً بدون دلیل منطقی و نداشتن اطلاعات کافی، رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند. در این زمینه، معیارهایی که دانشجویان برای انتخاب خود انتخاب می‌کنند، معیارهای نادرست و نامناسب بوده و اساساً مبتنی بر ترجیحات دیکته شده توسط اطرافیان است، به همین دلیل، یک مشاور تحصیلی عاقل و حرفه‌ای می‌تواند به دانشجو در انتخاب رشته تحصیلی کمک کند. رشته. هر چه با استعداد و میل او سازگار باشد، کمک زیادی خواهد کرد

لزوم مشاوره تحصیلی برای جلوگیری از افت تحصیلی

برخی از دانش آموزان به دلیل شرایط منحصر به فرد خود بیشتر احتمال دارد از نظر تحصیلی شکست بخورند، تحقیقات نشان داده است که افت تحصیلی با خانواده، مدرسه و غیره مرتبط است. نشان می دهد که به عوامل بیرونی مانند تحصیلات و برخی دلایل مربوط به دلایل شخصی مانند خود انگیزه تحصیلی است. روش های یادگیری و برنامه ریزی، علایق و استعدادها و غیره. برای این دسته از دانش آموزان مشاور تحصیلی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند که در مشاوره تحصیلی دلایل ترک تحصیل و ناکامی فرزندان را شناسایی و راهکارهای مناسب را پیشنهاد می کند.

نیاز به مشاوره تحصیلی برای تسریع روند یادگیری

برخی از دانش آموزان و خانواده های آنها خواهان بهبود عملکرد تحصیلی مطلوب هستند. این دانش آموزان ممکن است دانش آموز راهنمایی یا دبیرستان باشند. با این حال، آنها به دنبال یادگیری روش های علمی و مفید از مشاور تحصیلی خود برای بهبود عملکرد تحصیلی خود هستند. یک مشاور تحصیلی راه حل هایی را برای افراد ارائه می دهد و شانس آنها را برای موفقیت بیشتر افزایش می دهد.



نیاز به مشاوره تحصیلی یا مشاوره کنکور

بدون شک مشاوران تحصیلی نقش بسزایی در موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری دارند. به ویژه در سال های اخیر تمایل متقاضیان شرکت در کنکور علوم تجربی بسیار افزایش یافته است و همین موضوع رقابت برای کسب رتبه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های کشور را دشوار و پیچیده کرده است. تهران. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد افراد زیر 100 سال قبلاً از مشاور SAT بهره‌مند شده‌اند، اگرچه اکثر آنها این واقعیت را پنهان می‌کنند که به دلایلی مشاور SAT دارند.

متاسفانه بازار داغ کنکور مملو از مشاوران کنکوری بی سواد و مردود شده است که بالاترین نمراتشان شش رقمی کنکور سراسری است. در واقع باید از این مشاورانی که در امتحان مردود شده اند بپرسید تا چه حد به دانش آموزان فرصت کسب امتیاز کمتر از صد را می دهید؟

البته نباید دور از انصاف بود و باید توجه داشت که در این آشفته بازار، کارشناسان موفق و با تجربه کنکور زیادی حضور دارند.

در جدیدترین رتبه بندی هفته نامه سیاسی و اقتصادی نبض بازار و آسیا که با نظریه پردازان تجارت همراه است؛ آقا سینا تهرانی تنها مشاور کسب رتبه 10 کنکور سراسری در صدر بهترین مشاوران دانشگاهی و کنکور کشور قرار دارد و پس از وی مشاوران زیر رتبه های زیر را در بهترین مشاوران کنکور به خود اختصاص داده اند.

زندگی برای تو: محمدرضا بردیستمله; نرم برای تو: ایمان سوربر; توبه بر تو: سید علی مرصادوق; خالا لک: سید امیر دیبذر کاج ای لک رامین نیکاه.

اما به طور کلی مشاوران تحصیلی و کنکور وظایف زیر را بر عهده دارند:

شناسایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان و هدایت صحیح آنها.

آموزش مهارت های موفقیت تحصیلی و ارائه راهکارهای مناسب برای جلوگیری از افت تحصیلی.

به دانش آموز در انتخاب رشته تحصیلی مناسب کمک کنید.

روش های صحیح مطالعه، یادگیری، یادداشت برداری، جمع بندی و پاسخگویی به سوالات و تست های تشریحی را آموزش دهید.

به والدین کمک کنید تا استعدادهای فرزندان خود را با دقت بیشتری شناسایی کنند و بستر مناسبی را برای رشد و تکامل آنها فراهم کنند.

افزایش قدرت تمرکز، کاهش میزان عدم اطمینان و تقویت حافظه دانش آموزان

مهارت های تست زنی، از جمله نحوه آماده سازی مناسب برای هر آزمون، نحوه مقابله با استرس و اضطراب امتحان و نحوه مدیریت زمان را آموزش دهید.

تقویت انگیزه و اعتماد به نفس کودکان.

ارائه رژیم غذایی ویژه برای افزایش عملکرد حافظه و کاهش روند خستگی ذهنی.

مراجعه به صفحه مقاله: 

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com