عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402
بازدید : 11063
نویسنده : سئوکار

راهنمای خرید اسکنر اداری و خانگی

عصر فناوری چنان در حال پیشرفت است که اسناد و تصاویر کاغذی جایگاه خود را در زندگی ما از دست داده اند. زیرا همیشه می توانیم با کمک اسکنر، کپی دیجیتال اسناد را نزد خود نگه داریم. تنوع بازار، انتخاب مدل مناسب برای نیازهای ما را دشوار کرده است. به همین منظور در این راهنما سعی شده است تا شما را با انواع اسکنرها، کاربردها و ویژگی های آنها آشنا کرده و نکات اصلی خرید آنها را در اختیار شما قرار دهیم.



اسکنر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اسکنر یک دستگاه الکتریکی است که تصاویر، اسناد، عکس‌ها و اسناد کاغذی را به نسخه‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند که می‌توانند با استفاده از یک یا چند حسگر و پرتوهای نور روی رایانه نمایش داده و ویرایش شوند. در واقع می توان اسکنر را یک دستگاه ورودی به کامپیوتر در نظر گرفت. تهیه کپی دیجیتال و الکترونیک اسناد در دنیای امروز برای انتقال سریع و امنیت آنها بسیار حائز اهمیت است و همین موضوع نیز جایگاه را بسیار برجسته و کاربردی می کند.

اسکنر ابزاری عالی برای دیجیتالی کردن اسناد، تصاویر، عکس‌ها و سایر اسناد است. این دستگاه بسته به هدفی که از آن استفاده خواهد شد در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود. انواع مختلفی از آنها با عملکردها و کاربردهای متفاوت وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از:

تخت اسکانر

اسکنر تخت به دلیل طراحی آسان و استفاده راحت یکی از محبوب ترین مدل ها در بین کاربران می باشد. این دستگاه دارای صفحه نمایش شیشه ای است و اکثر انواع آن دارای فناوری اسکن CIS (Contact Image Sensor) هستند. بنابراین از فیبرهای نوری برای دریافت تصاویر استفاده می کنند. ابعاد این مدل A4 بوده و از رزولوشن تا 2000 dpi پشتیبانی می کند.

اسکنر تخت اچ پی و اسکنر تخت کانن

عکس، کاغذ یا سند شما روی صفحه شیشه ای قرار می گیرد و نور از زیر شیشه می تابد. سپس، سنسور دستگاه نور بازتاب شده را گرفته و با منبع نور از طریق شیشه حرکت می‌کند و سند را اسکن می‌کند و یک کپی دیجیتالی از آن تهیه می‌کند. به عبارت دیگر، نوری که روی سند می افتد، پیکسل های آن شی یا سند را به عنوان یک کپی دیجیتال در حافظه دستگاه ذخیره می کند.

این مدل برای اسکن عکس، کتاب و مجلات قطور انتخابی عالی است. یکی از با کیفیت ترین برندهای موجود در بازار اسکنر تخت اچ پی و اسکنر تخت کانن است.

اسکنر اسناد یا اسکنر ورق

یک اسکنر سند یا کاغذ دارای سیستم تغذیه خودکار (ADF) است، بنابراین امکان ایجاد حجم بالای تصویر بدون نظارت کاربر وجود دارد. می توانید سند خود را در فیدر آن قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. اتفاقی که در حالت فلت افتاد و حسگر و منبع نور برای گرفتن تصویر آینه حرکت کردند، در این حالت سند شما با کمک دستگاه حرکت می کند.

مقالات تحقیقاتی کانن

توجه داشته باشید که اسکنرهای اسناد بیشتر برای مصارف اداری مناسب هستند و به همین دلیل به آنها اسکنر اداری نیز می گویند. این مدل برای اسکن اسناد یک صفحه ای مناسب است و نمی تواند اشیاء و اسناد ضخیم مانند کتاب و مجلات را اسکن کند. یکی از حرفه ای ترین برندهای موجود در بازار، اسکنر اسناد اداری کانن است.

اسکنر دستی و قابل حمل

اسکنر قابل حمل که در مقایسه با مدل های دیگر از ابعاد کوچک تری برخوردار است، گزینه بسیار مناسبی برای کاربرانی است که در سفرهای کاری نیاز به اسکن اسناد و تصاویر دارند. نسخه دیجیتال در این مدل کیفیت و وضوح نسبتا پایینی دارد و برای اسنادی که نیاز به وضوح بالا دارند قابل استفاده نیست.

اسکنر قابل حمل

با وجود برندهای مختلف اسکنر در بازار، پیدا کردن مدل مناسب برای شما دشوار است. انتخاب بهترین نوع معمولاً به این بستگی دارد که آیا کاربر آن را برای برنامه های تجاری خریداری می کند یا از دستگاه در خانه استفاده می کند. در مرحله بعد، آنها را بر اساس نوع کاربرانی که دارند طبقه بندی می کنیم:

تصویر را اسکن می کند

بهترین اسکنر خانگی می تواند اسنادی مانند رسید، اسناد شخصی، عکس های خانوادگی، صفحات کتاب و مجلات براق را به فایل های دیجیتال تبدیل کرده و آنها را بایگانی کند. برای انتخاب مدل مناسب برای استفاده شخصی، ما بیشتر بر روی سرعت اسکن، وضوح و کیفیت تصویر، نرم افزارهای سازگار با عملکردهای مختلف مانند مدیریت فایل PDF قابل جستجو، عملکرد ویرایش نور و نامگذاری خودکار اسناد تمرکز می کنیم.



Canon CanoScan Lide 220 . اسکنر تخت

اسکنر تخت بهترین و مناسب ترین گزینه برای تهیه کپی دیجیتال اسناد شخصی در منزل است. یکی از بهترین نمونه ها اسکنر تخت Canon CanoScan Lide 220 است.

اسکنر اداری و تجاری

ادارات، سازمان ها و واحدهای تجاری همواره با حجم زیادی از اسناد کاغذی مواجه هستند که باید به صورت دیجیتالی ذخیره شوند. برای مواقعی که کاربران هر هفته با اسکن صدها یا هزاران صفحه کاغذ سروکار دارند، کاغذ یا اسکنر بهترین انتخاب در نظر گرفته می شود. آنچه در اینجا مهم است وضوح یا کیفیت تصویر نیست. در عوض این یک بررسی سریع است



اسکنر اسناد Canon imageFORMULA DR-C225

در واحدهای تجاری و اداری مسئله زمان از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین ماشینی با سرعت 30 ppm انتخاب بهتری نسبت به ماشینی با سرعت 10 ppm محسوب می شود. وجود تغذیه کننده خودکار اسناد (ADF) و همچنین اسکن دو طرفه می تواند برای افزایش سرعت اسکن در ادارات و مناطق تجاری بسیار مفید باشد. اسکنر اسناد Canon imageFORMULA DR-C225 را می توان یک ماشین اداری بسیار قدرتمند برای مصارف اداری و تجاری دانست.

اسکنر عکس

می توانید از اسکنرهای تخت و فیلم برای کپی دیجیتالی عکس های خود استفاده کنید. اما در بین این دو گزینه، مدل تخت به دلیل قیمت مقرون به صرفه تر، سهولت استفاده و تطبیق پذیری مورد علاقه عکاسان است. اکثر این دستگاه ها شامل تمام فرمت های دیجیتالی هستند. ناگفته نماند که یک اسکنر فیلم مفید نیز در دسترس است. اما بیشتر آنها فقط جنبه های منفی دارند، محدودیت های زیادی دارند و مدل های ارزان قیمت کیفیت پایینی دارند.



اسکنر پیانو HP ScanJet Pro 3500 f1

شما می توانید نوارها و اسلایدهای فیلم خود را با کیفیت قابل قبولی با کمی هزینه بیشتر از یک اسکنر تخت اسکن کنید. اسکنر مسطح HP ScanJet Pro 3500 f1 یکی از بهترین مدل ها برای دیجیتالی کردن کپی عکس به حساب می آید. به خوبی شناخته شده است که استفاده از آداپتور شفاف 35 میلی متری به شما امکان پردازش و اسکن نگاتیو و اسلاید را نیز می دهد.


علائم و دستورالعمل های مهم

هنگام تصمیم گیری برای خرید اسکنر، مهم است که ویژگی های فردی را که یک مدل را از مدل دیگر متمایز می کند، درک کنید. هر مدل می تواند بسیار متفاوت از مدل های دیگر به نظر برسد. اما باید بدانید که هر محصولی با عملکرد ترکیبات آن مشخص می شود و بنابراین داشتن اطلاعات کافی در مورد این عملکردها به شما در انتخاب آن ها کمک زیادی می کند:


تکنولوژی اسکن

فناوری های CIS و CCD بیشتر در اسکنرهای موجود در بازار استفاده می شوند. CCD (Charged Coupled Device) حسگر تصویری است که در دوربین دیجیتال قدیمی یافت می شود. در تکنولوژی CCD از یک لنز ثابت برای نمایش تصویر بر روی حسگر تصویر استفاده می شود. دستگاه های مجهز به این فناوری بهتر خواهند بود زیرا کیفیت تصویر بالا برای کاربر در اولویت است.

CIS (Contact Image Sensor) نوع دیگری از فناوری اسکن است که برای انتقال اطلاعات تصویر اصلی به مجموعه ای از حسگرها استفاده می شود و در اسکنرهایی با فناوری فیبر نوری استفاده می شود. دستگاه های با فناوری CIS نه تنها ارزان تر از مدل فوق هستند، بلکه برای مقاصد شخصی و اداری که به کیفیت تصویر فوق العاده بالایی نیاز ندارند، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

یکی از مهمترین مزایای اسکنرهای مبتنی بر فناوری CIS کنترل سنسورهای داخل آنها توسط نرم افزار است و به همین دلیل این مدل ها هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند. نصب این نرم افزار بسیاری از محدودیت ها و کاستی های این فناوری را نسبت به CCD جبران کرد.



فرمول

وضوح تصویر یکی از ویژگی هایی است که اسکنر را از مدل های مشابه جدا می کند. تعداد پیکسل هایی که یک اسکنر نمایش می دهد، که اغلب با dpi اندازه گیری می شود، وضوح آن را توصیف می کند. مدل هایی با DPI بالاتر اطلاعات بیشتری را از یک تصویر خاص می گیرند و جزئیات و کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهند.

سازندگان اسکنر گاهی اوقات دو عدد برای وضوح و کیفیت به ما می دهند: وضوح نوری و درون یابی. معمولا عدد کم به وضوح نوری اشاره دارد که برای ما نیز مهم است. وضوح درونیابی در اکثر برنامه های ویرایش تصویر قابل تغییر است و بنابراین نقش مهمی در انتخاب اسکنر ندارد. به عنوان مثال، هنگامی که سازنده ادعا می کند وضوح 600 x 1200 dpi، 600 dpi وضوح اپتیکال است.

وضوح مورد نیاز برای اسناد 300 نقطه در اینچ، برای اسکن با کیفیت بالا و عکس های معمولی 600 نقطه در اینچ، برای گرافیک و تصاویر 1200 نقطه در اینچ و برای فیلم، اسلاید و نگاتیو 3200 نقطه در اینچ است.


عمق اسکن

عمق بیت یا عمق اسکن مقدار اطلاعاتی است که یک اسکنر می تواند در هر پیکسل ثبت کند. هر چه این عدد بیشتر باشد، اسکنر می تواند سطوح رنگ بیشتری را ثبت کند. پس کیفیت تصویر بالاست. اطلاعات بیشتر ذخیره شده در هر پیکسل ممکن است به معنای اندازه فایل بزرگتر باشد. بسیاری از مدل های مدرن موجود در بازار بین 36 تا 48 بیت عمق یا رنگ بیت را ارائه می دهند. با این حال، برای اکثر کاربران خانگی و اداری، عمق اسکن 24 بیت کافی است.

 

سرعت اسکن

بسته به میزان استفاده شما از اسکنر، سرعت اسکن این دستگاه مهم می شود. در اکثر برنامه های خانگی و شخصی، سرعت اسکن معیار مهمی نیست. اما در برنامه های اداری با اسکن بالا، سرعت اسکن یکی از عوامل تعیین کننده است. بسیاری از تنظیمات آن، مانند وضوح و عمق اسکن، تأثیر مستقیمی بر سرعت آن دارند. به عبارت دیگر، هر چه این مقادیر بیشتر باشد، اسکن سند بیشتر طول می کشد. واحد اندازه گیری سرعت اسکن ppm (صفحه در دقیقه) است.



نحوه تماس

اتصال USB 2.0 داده ها را سریعتر از اتصال USB 1.0 منتقل می کند و این روزها اکثر اسکنرها با این ویژگی عرضه می شوند. در واقع، این ویژگی الزاماتی را برای کاربران فراهم می کند تا با اتصال به رایانه سریعتر، سرعت اسکن اسناد خود را افزایش دهند. البته در حال حاضر دستگاه هایی مانند اسکنر اسناد Canon imageFORMULA DR-M160II با اتصال نوع USB3.0 در بازار عرضه شده اند تا عملیات اسکن را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند.



اپتیک دو طرفه

اگر مجبور هستید به طور مداوم تعداد زیادی اسناد را اسکن کنید، عملکرد اسکن دورو می تواند عامل مثبتی در افزایش سرعت اسکن باشد. این ویژگی در اسکنرهای دارای ADF استفاده می شود.


فرمت های فایل تصویری

اکثر اسکنرها می توانند تصاویر اسکن شده را در تعدادی فرمت دیجیتال از جمله فایل های JPG، PNG، TIFF و BMP ذخیره کنند. برخی از آنها قابلیت خواندن و تبدیل فایل ها به RTF، TXT یا PDF (قابل جستجو و ویرایش) را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.



اخرین حرف

خرید اسکنر مناسب برای نیازهای شما می تواند هم مقرون به صرفه و هم وقت گیر باشد. امیدواریم این کتاب که در این قسمت به سوالات شما پاسخ منطقی می دهد، توانسته باشد اطلاعات لازم را برای انتخاب بهترین مدل در اختیار شما قرار دهد. برای جزئیات بیشتر، با شرکای ما صحبت کنید و از مشاوره حرفه ای آنها کمک بگیرید. همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه آوای فرهنگ آریا بهترین و حرفه ای ترین مدل های موجود در بازار را پیدا کنید.

ماخذ:https://avafarhang.com/scanner-buying-guide/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com