با دنبال کردن پنج گام‌های ساده، نتایج آکواریوم اصفهان بهتری دریافت کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 22 مهر 1402
بازدید : 22194
نویسنده : سئوکار

 

روستای خفر سمیرم یا خفرپادنا، در حوالی شهرستان سمیرم از شهرستان های استان اصفهان است که در دامنه کوه های همیشه سرسبز دنا قرار گرفته است. این منطقه آب و هوایی از مناطق بسیار زیبا و کمتر دست خورده ایران است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود میخواند. همچنین به علت ارتفاعات بسیار بلند از جمله کوه دنا، همواره ورزشکاران و کوهنوردان به این منطقه خوش آب و هوا اقبال داشته اند. اهالی این روستا به شدت مهمان نواز و صمیمی هستند. (عکس روستا از بالای کوه) محوطه تختجمشید که نام دیگر آن «سرزمین پارسه» است کتیبهها، ستونها، سر ستونها، کاخها، نقشبرجستهها و دروازههای باقیماندهای دارد که از مشهورترین آثار تمدن در جهان به شمار میروند. سردر قیصریه قبلا بنایی سه طبقه بوده اما امروزه تنها دو طبقه از آن به جای مانده است. امروزه در شهرهای تاریخی و سنتی ایران، سوئیتهای مختلفی وجود دارد که گردشگران میتوانند با اجاره آنها، لحظاتی خوش از تجربه اقامت در شهرهای تاریخی و سنتی ایران را، در گنجینه خاطرات خود ثبت کنند. گردشگران میتوانند با اجاره اقامتگاه در قشم، لحظاتی خوش را از گردش در مراکز خرید و مکانهای تاریخی این شهر در ذهن خود ثبت نمایند. «کاروانسرای سعدالسلطنه» سه هکتار وسعت دارد و در آن هفت کاروانسرا، تیمچه، قیصریه و مکانهای تجاری وجود داشته که امروز شهرداری قزوین مرمت و بازسازی این مکان تاریخی را برعهده گرفته است و سالانه یکصد هزار نفر از سراسر ایران به مناسبت برگزاری جشنواره ملی «بازی و اسباببازی» از این مکان تاریخی بازدید میکنند. میدان چوگان نقش جهان، محیطی به مساحت ۸۳۵۰۰ متر مربع بوده و الگوی ساخت بسیاری از زمین های چوگان معروف دنیا قرار گرفته است. منظره زیبایی دارد. بیشتر درختان این پارک کهنسال هستند و به طور کلی فضای خاصی را تجربه خواهید کرد. قدم به درونش که می گذاری بادگیر بلندی را می بینی که تا میانه ی آبی آسمان پیش رفته و قد کشیده است. این مجموعه که به دستور شاه عباس اول ساخته شده الگو گرفته از باغ نخجوان آذربایجان و کاردست هنرمندان به نام اصفهانی مثل محمد رضا و علی اکبر اصفهانی است. مرحله اول ساخت این بنا در سال ۹۷۱ خورشیدی و پس از انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان توسط شاه عباس اول ساخته شد، این کاخ در مرحله اول تنها به عنوان ورودی سایر بناها و مجموعه کاخ های سلطنتی شناخته میشد. چوگان یکی از ورزش های کهن ایرانی است که کم کم در سراسر جهان محبوب شد.

گاوکوسه که با عنوان کوسه زامبزی نیز شناخته می شود، کوسهای است که معمولا در آبهای گرم و کم عمق در سراسر جهان، یافت می شود و در طول سواحل و در رودخانهها نیز به چشم می خورد. البته كاربرد پاياب صرفا تامين آب برای شستشو و گاهی برای نوشيدن نبود؛ بلكه علاوه بر آن كاركردهای ديگری داشت كه در ساختارهای اجتماعی شهر تنيده شده بودند و از آن جمله میتوان به نمايش مرزبندی طبقات اجتماعی، ثروت و اقتدار، ایجاد پناهگاه يا سنگر موقت در هنگام ناامنی، تامين محلی برای دورهمی و تعاملات اجتمایی و تبادل اطلاعات و همین طور مكانی خنک برای گريز از روزهای گرم تابستان اشاره کرد. برای آن که به ارزش این کاخ هشت بهشت پی ببرید می بایست به این موضوع آگاه باشید در زمان صفوی و منطقه چهار باغ اصفهان ، کاخ و کلاه فرنگی زیادی وجود دارد که از بین همه ی آن ها پس از گذشت قرن ها فقط این کاخ به جای مانده است؛ کاخی که سبک معماری به خصوص آن، گردشگران زیادی را غرق در حیرت و شگفتی کرده است تا جایی که به لقب جذاب ترین کاخ عالم را به آن داده بودند. مسجد امام در سال ۱۰۲۰ هجری و به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد. وی افزود: یکی دیگر از آثار فرهنگی و مهم قزوین از حیث تاریخ و هنر، آرامگاه امامزاده حسین(ع) معروف به شاهزاده حسین(ع) و فرزند بلافصل امام رضا(ع) است. بخشی از این تغییرات به خاطر خیابانکشیهای یزد بود که منجر به تخریب بعضی از دیوارههای میدان شد.

اغراق نیست اگر بگوییم که بهترین رستورانهای اصفهان همگی اطراف این میدان گرد هم آمدهاند. اما خیره کننده ترین بخش مسجد شیخ لطف الله، گنبد آن است؛ در تزئین این گنبد هشت مقرنس صدفی از بزرگ به کوچک همگی به سمت مرکز گنبد میروند که نشان میدهد همه چیز در عمل به سمت یک نقطه حرکت میکنند و آن نقطه خداوند است. میدان نقش جهان در مرکز اصفهان، قلب این شهر است، قلبی که زیبا ترین نقشها و طرحها در پیکر شهر در آن حک شده است. شکوه و بزرگی این میدان به قدری بوده که هر جهانگرد و سیاحی که به اصفهان آمده در وصف زیبایی و بزرگی آن دست به قلم شده و درباره آن نوشته است. بر بالای سردر، نقاشیهایی به قلم رضا عباسی به چشم میخورد، ضمن اینکه ناقوس دیر هرمز و همچنین ساعت موجود در قلعه پرتغالیهای جزیره هرمز پس از فتح آن جزیره به اصفهان آورده شد و در بالای این سردر نصب شد. بنای این عمارت، گنبد، منارهها، بارگاه، گچبریها و منبتکاریهای آن، یکی از نمونههای شاهکار منبت در ایران است که زمان احداث آن به عصر صفوی و ناصرالدینشاه قاجار تعلق دارد. به گفته وی، شهر قزوین در دوره شاه طهماسب صفوی به عنوان پایتخت برگزیده شد. این سرزمین همواره در دوران سلطنت شاه اسماعیل، سلطان خدابنده و شاه عباس نیز پایتخت کشور بود و سرانجام شاه عباس صفوی این پایتخت را به اصفهان انتقال داد. شاه صفوی برای اثبات حسن نیت خود، بخشی از زمینهای حاشیه زایندهرود را به آنان بخشید. ارامنه اصفهان برای رسیدگی به امور اجتماعی خود ساختمانی اداری در کلیسای وانک ساختند تا تمامی امور ثبتی، مثل ولادت، وفات، ازدواج، شکایتهای مختلف یا تنظیم سند در این ساختمان توسط ارمنیها انجام میشود.

این دو کلمه در زبان آذری به معنای درگاه بلند و یا سر در بلند می باشد. اگر به ایران سفر کنید و از این میدان و بناهای اطراف آن دیدن نکنید، غیر ممکن است. نویسنده کتاب «قزوین در انقلاب مشروطیت» درباره سابقه معماری شهر قزوین در طول تاریخ بیان کرد: اینک شهر قزوین از کاخ ـ موزه «کلاه فرنگی» یا «چهل ستون» بهره میبرد. اگر هم برای سرگرمی یا پروژه درسی به این مقاله رسیدید، راهنمای سفر اصفهان را هم نگاه کنید تا اطلاعاتتان درباره این شهر پر رنگ و نقش، بیشتر شود. در این ورزش، ورزشکاران اسبسوار برای پیروزی باید با دستههای چوبی مخصوص، توپ را وارد دروازه حریف کنند. در کنار هشدارهایی که به طور دائم از سوی دوستداران میراث فرهنگی در این زمینه به گوش میرسد، حتی یونسکو نیز در ۱۵ تیر سال گذشته و در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در کراکوف لهستان برگزار شد، یکی از نخستین موارد در دست بررسی درباره ایران را به مترو اصفهان و عبور آن از زیر محوطه تاریخی اختصاص داده بود. بین این سه اتاق دو دالان قرار دارد که به خانه مجاور راه دارد و ورود به خانه از طریق دالان دیگر تامین می شود. وزیرکشور - وضع اتوبوسرانی شهرتهران وسایرشهرستانها برآقایان نمایندگان محترم روشن ومعلوم است درچندی پیش درنظرگرفته شد که باین وضع ناهنجارونامطلوب خاتمه داده شودمطالعاتی بعمل آمدلایحهای تهیه شدهاست که درآن مصلحت ومنفعت کسانی که فعلاصاحب اتوبوس هستند تامین میشود واین کاراجتماعی تحت انتظام ویک قاعده واسلوب صحیحی قرارخواهدگرفت واین لایحه را با اجازه آقایان نمایندگان محترم باقید دوفوریت تقدیم میکنم. تنها پادشاهان و درباریان به منظور استقابل از میهمانان خارجی خود، آن را مورد استفاده قرار می دادند. در ساخت مسجد از قطعات سنگ مرمر بزرگ و نفیس استفاده شده و در تمام بخشهای مسجد این سنگها مشخص است.

این سازه، پلی طاقدار ساخته شده از سنگ است که از دو ردیف روی هم متشکل از 33 طاق تشکیل شده که نام آن نیز از آنجا گرفته شده است. ساق گنبد کلیسا هشت پنجره دارد که در فاصله هر دو پنجره طاق نماهایی مزین به نقاشی دیده می شود. گنبد کلیسا، گنبدی دوپوش است که با طلاکاری و کتیبه هایی با تاریخ های مختلف از افراد خیر در امور ساخت کلیسا آراسته شده است. این کلیسا با نام کلیسای جامع ارامنه اصفهان نیز شناخته میشود. برای اجاره سوئیت در اصفهان، بهتر است شما قبل از آن که عازم سفر شوید، آن را رزرو کنید؛ زیرا در برخی از فصلها سیل بالای گردشگران سبب میشود تا شما نتوانید در مکان مورد نظر، سوئیت انتخابی خود را رزرو نمایید. معماری خاص و منحصر بفرد خانه ها و کوچه هایش برای هر گردشگری جذاب است. در این مرکز خرید می توانید لوازم ورزشی، لوازم تحریر، لوازم دیجیتال، لوازم بهداشتی و هر چه نیاز داشتید را تهیه نمایید. به گزارش خبرنگار ایمنا، تا پیش از ساخته شدن میدان نقش جهان، میدان کهنه، بازار و مرکز اصلی شهر اصفهان بوده است. پل جلفا، پل چهل چشمه، پس شاه عباسی از جمله دیگر نام های این پل معروف می باشد. اگر روزی خواستید تنها یک نام را به عنوان نمایندهای از اصالت و خاص بودن اصفهان مثال بزنید؛ میدان نقش جهان، این اثر جهانی، بهترین گزینه برای شماست.

دارد یکی از مکان های بسیار مناسب برای طبیعت گردی در استان یزد می باشد. عمارت و باغ هشت بهشت در سال 1313 با شماره 227، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در سال 1343 زیر نظر وزارت فرهنگ و هنر تبدیل به پارک شد و همزمان اداره باستان شناسی از معماران و زبردستان ایرانی و ایتالیایی کمک خواست تا تزئینات زیبایی که در زیر گچکاری های دوران قاجاریه مدفون شده است را زنده کنند. ایران با هزاران سال قدمت، شهرهای تاریخی و سنتی متعددی دارد که هر ساله، توجه گردشگران بسیاری را بهسوی خود جلب میکند. قدمت این قنات به قرن سیزده میلادی میرسد و با طول صد کیلومتری خود به عنوان بلندترین و طولانی ترین قنات جهان نیز شناخته میشود. اما توجه به این نکته ضروری است که ساخت قنات کار بسیار سادهای نیست. این قنات که از ارتفاعات مهریز سرچشمه میگیرد، باعث آبادانی در منطقه شد. اینکه آتشکدهها کنار آب باشند از خصوصیتهای آتشکدهها بودهاست. امروزه سردر قیصریه، دارای یک دروازه اصلی، حوض آب و چهار در فرعی است که در بالای آن، نقاشیهایی از رضا عباسی، ساعت قلعه پرتغالیها و ناقوس دیر هرمز قرار دارد. همچنین مسجد «چهار ایوانی» به دلیل چهار شبستان به این نام معرف شده و قدمت آن افزون بر 200 سال است. مسجد دو شبستان در قسمت غربی و شرقی دارد و در میانه شبستانها گنبد با ارتفاع ۵۲ متر و قطر ۲۳.۵ متر قرار گرفته همچنین دو مناره نیز در دو سوی گنبد با ارتفاعی حدود ۴۷ متر وجود دارد. همه ی ما قسمت جنوبی کشور ایران عزیزمان را به دو چیز میشناسیم، مهمان نوازی جنوبی های عزیز و بافت قدیمی و بازار های بسیار زیبا و قدیمی این شهر ها. منبع عکس: tripadvisor.com، عکاس: ناشناسدر مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان بیش از ۲۰ کافه وجود دارد که با توجه به فضای لوکس پاساژ، قیمتها در منوی آنها نسبتا گران است؛ اما فضای دنج این کافهها برای رفع خستگی و گرسنگی پس از یک خرید طولانی، افراد بسیاری را بهسوی خود جذب میکند.

پادشاهان هخامنشی، برای این که آیندگان تصویری روشن از گستره فرمانروایی آنها داشته باشند، در اوج قدرت، کاخهای سنگی خود را در دل کوه و در نزدیکی شهر شیراز بر پا میکردند. حوضی نیز در روبروی سردر وجود دارد که در دورهای تبدیل به باغچه شد اما بار دیگر احیا و به هویت خود بازگشت. فارغ از هویت تاریخی میدان نقش جهان، میتوان اوقاتی خوب و خوش را در این میدان تجربه کرد. میدان نقش جهان، بخشی از هویت اصفهان است. شاهکار معماری ایرانی اسلامی، تلفیقی از معماری، کاشیکاری و نجاری که هر بازدید کنندهای را میخکوب میکند؛ این اثر مسجد امام میدان نقش جهان است. میدان نقش جهان که بعد از انقلاب میدان امام نیز نامیده می شود، میدان مرکزی اصفهان می باشد که در مرکز مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد. مرکز خرید جلفا یکی از معروفترین مراکز خرید برای خرید انواع پوشاک، لوازم دکوری و جواهرات محسوب میشود. شیراز شهر خوشرنگ و لعاب و اصیل ایران است که سفر به آن، خاطرات فراموشنشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ورودی اصلی آن در خیابان علامه مجلسی و میدان قیام است و شما میتوانید با خودروی شخصی، اتوبوس و مترو خودتان را به این بنای باشکوه برسانید و از آن بازدید کنید. از جمله آثار هنری قابل توجه کاخ هشت بهشت، نقاشی روی کاشی های آن است.

در پشت ایوان، تالار بزرگی با اتاق ها و طاق های بسیار قرار دارد که نقاشی های زیبایی بر دیوارهای آن جلوه گری می کند. برای تزئین تالار مرکزی کاخ از نقاشی های بی نظیری که بیانگر مهم ترین وقایع تاریخی دوره های مختلف هستند استفاده شده است. برای لذت بردن از طعم قهوه و دسرهای اصفهان هم میتوانید سری به کافه لفت (کافه ۴۰۴) بزنید. سی و سه پل اصفهان که یکی از هوشمندانهترین و پیشرفتهترین سازههای پلی جهان است به دستور، اللهوردیخان در زمان صفویه ساخته شده است. هتل خواجو اصفهانهتل خواجو اصفهان یکی از هتل های نوساز اصفهان است که در خیابان شهیدان خواجو… در آکواریوم اصفهان شما علاوه بر بازدید از آکواریوم می توانید از امکانات و تفریحات این مجموعه لذت ببرید. همه امکانات تفریحی و گشت وگذارجمعی و خانوادگی در این میدان وجود دارد و با توقف در این مکان زمان طولانی را صرف بازدید از بناهای تاریخی آن خواهید کرد. همچنین، میتوانید کالسکهسواری کنید و در یکی از رستورانهای اصفهان، خوشمزهترین بریانی عمرتان را بخورید. او در جایی دیگر از گنج مخفی فریدون سخن میگوید. این میدان در سدهٔ یازدهم هجری قمری (سدهٔ هفدهم میلادی) یکی از بزرگترین میدانهای جهان بوده است و در دوره شاه عباس و جانشینان او محل بازی چوگان، رژهٔ ارتش، چراغانی، و محل نمایشهای گوناگون بوده است. مسجد شیخ لطف الله، چهار قرن پیش و به دستور شاه عباس اول ساخته شد.

آدرس خانه دهدشتی، در چهار باغ عباسی، دروازه دولت، خیابان مسجد باب الرحمه و در کوچه جهان نماست. خیابان استانداری و کوچه پشت مطبخ هم دسترسی خوبی به میدان نقش جهان دارند. منحصر به فرد بودن مسجد شیخ لطف الله دلایل گوناگونی دارد که از جمله آنها میتوان عدم وجود مناره در این مسجد، نبود شبستان در فضای مسجد، دسترسی به مسجد از طریق پله و وجود راهی مخفی از این مسجد به عمارت عالی قاپو را نام برد. طبقه آخر عالی قاپو اصفهان، جایی که گچبریهای اتاق موسیقی، چشم هایتان را به خود خیره میکند، حال و هوایی دیگر دارد. علاوه بر منوی غذای کافه آزادگان، طراحی داخلی آن هم تمام گردشگران را به خود جذب میکند. یزد دارای جاذبههای بسیاری است که هر کدام میتواند یک نیم روز شما را در بر بگیرد، از مسجد جامع یزد گرفته تا مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر)، از باغ دولتآباد گرفته تا قدیمیترین محله یزد یعنی فهادان. نویسنده کتاب «سرگذشت موسیقیدانان قزوین» ادامه داد: در عصر صفویه قدیمیترین خیاین ایران احداث شد. این پژوهشگر قزوینی درباره مساجد تاریخی قزوین اظهار کرد: «مسجد جامع قزوین» قدیمیترین مسجد جامع ایران محسوب میشود و قدمت آن به قرن نخست هجری قمری بازمیگردد. در این زمان میتوانید زیباترین عکسها را از گنبد مساجد میدان بیندازید.

سردر رفیع قیصریه و تالار فوقانی آن یادآور شکوه و عظمتی است که اصفهان عصر صفوی دارا بوده و خاطره شکوفایی اقتصاد و هنر کشور ما را در اذهان زنده می کند. وی درباره «موزه مردمشناسی حمام قجر» نیز گفت: این حمام به همت سردار قجری «امیر گونهبیک قاجار» در عصر صفوی بنا شده است. این نویسنده قزوینی با بیان اینکه قلعه حسن صباح در الموت 130 سال به ترویج فرقه اسماعیلیه اختصاص داشت که سرانجام این مقر حکومت و قلعه به دست هلاکوخان مغول سقوط کرد. موزه چهلستون که با نامهای کاخ موزه چهلستون یا باغ موزه چهلستون نیز خوانده میشود، مکانی برای حفظ و نگهداری مجموعه آثار کاخ چهلستون و دیگر اشیا، کتب و دست نوشتههای قدیمی از اصفهان است. گنبد و منارههای مسجد امام یا همان مسجد شاه، یکی از اولین مناظری هستند که در میدان نقش جهان، به چشم میآید. در اصفهان و جوار این باغ با شکوهترین بناهای تاریخی این شهر از جمله مسجد شیخ لطفالله، کاخ عالیقاپو، مسجد جامع عباسی( مسجد امام) و سردر قیصریه سر بر آسمان میسایند. هشت بهشت اصفهان یا کاخ هشت بهشت یکی از جاذبه های گردشگری در شهر اصفهان و در نزدیکی بافت تاریخی آن میباشد. عمارت، سردر ورودی، محوطه باغ، مسجد، استخر و حصار انبار، بارانداز یا اصطبل اجزای کلی این مجموعه را تشکیل میدهند. به گفته نورمحمدی، «مسجد ـ مدرسه صالحیه» قزوین را ملاصالح برقانی در اواخر دوران سلطنت محمدشاه قاجار بنا کرده است. مسجد جامع عباسی در سال ۹۹۴ خورشیدی و در بیست و چهارمین سالگرد سلطنت شاه عباس به یاد جد بزرگش شاه طهماسب بنا شد. نویسنده کتاب «نامههای عارف قزوینی» درباره مشاهیر و بزرگان قزوین گفت: استان قزوین از حیث پرورش بزرگان در حوزهها مختلف ایران بیبدیل است و «حمدالله مستوفی»، «عبید زاکانی»، «میرعماد قزوینی»، «عارف قزوینی»، «سیداشرفالدین حسینی»، «علامه علیاکبر دهخدا»، «علامه محمد قزوینی»، «عماد الکُتاب»، «ابوالحسن اقبال آذر»، «آیتالله سیدابوالحسن رفیعی قزوینی»، «آیتالله سیدموسی زرآبادی»، «ملامحمدتقی برغانی؛ شهید ثالث»، «شهید محمدعلی رجایی»، «شهید عباس بابایی» و «علی اکبر ابوترابی» از استان قزوین به مجامع ایران و جهان معرفی شدهاند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com